اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای نظام دامپزشکی استان اردبیل:

نظام دامپزشکی اردبیل 686 عضو دارد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای نظام دامپزشکی استان اردبیل گفت: نظام دامپزشکی در استان اردبیل بیش از 686 عضو دارد که در گروه‌های مختلف از خدمات این نظام بهره‌مند هستند.

نظام دامپزشکی اردبیل 686 عضو دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مهدی فیض صبح امروز در نشست با خبرنگاران خبرگزاری‌ها در اردبیل اظهار داشت: سازمان نظام دامپزشکی کشور از سال 86 با تصویب مجلس و طی اساسنامه مشخص با استقلال مالی به صورت یک NGO مستقل فعالیت‌اش را آغاز کرده و وظایف متعددی را اجرا می‌کند.

وی یکی از اهداف این سازمان را تلاش در جهت ارتقای اخلاق حرفه‌ای، حضور موثر دامپزشکان در عرصه‌های پیشبرد و اصلاح امور، فرماندهی در جهت ارتقای سلامت و بالا بردن مهارت‌های حرفه‌ای و انجام خدمات شایسته برای دریافت‌کنندگان خدمات حوزه دامپزشکی اعلام کرد.

رئیس شورای نظام دامپزشکی استان اردبیل رسیدن به آخرین دستاوردهای علمی را از دیگر اهداف و مرام‌نامه سازمان نظام دامپزشکی کشور توصیف کرد و یادآور شد: ما در استان اردبیل فعالیت مطلوبی را شاهد هستیم به طوری که 189 دامپزشک، 97 کارشناس دامپزشکی، 358 کاردان و تکنسین و کمک تکنسین و 42 نفر نیز در رده‌های مختلف دیگر به عضویت شورای نظام دامپزشکی استان در‌آمده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فیض به برگزاری انتخابات این شورا و انتخاب 9 نفر برای راهبری امور با همکاری سایر اعضا اشاره کرد و گفت: از این بین هشت نفر در مراحل انتخاباتی برگزیده می‌شوند و یک نفر نیز به عنوان عضو انتصابی از سوی مدیرکل دامپزشکی استان به این مجموعه معرفی می‌شود.

این مسئول با اشاره به مهم‌ترین مباحث این مجموعه خاطرنشان کرد: مهمترین مسائل و چالش‌هایی که شورای نظام دامپزشکی استان با آن مواجه است واگذاری صدور پروانه اماکن دامی به بخش خصوصی است که در این زمینه تلاش می‌شود تا واگذاری‌ها به شکل مستقیم از بخش حاکمیتی به بخش غیر‌دولتی صورت گیرد.

رئیس شورای نظام دامپزشکی استان اردبیل تاکید کرد: برای برطرف شدن این دغدغه ضروری به نظر می‌رسد منطبق بر قانون و ماده 5 نظام جامع دامپروری حرکت‌های اجرایی و عملیاتی صورت گیرد تا بستر مناسب برای اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به وجود آید.

فیض با اعلام اینکه این اقدام می‌تواند مشکلات اساسی بخش دام و طیور و همچنین تولید‌کنندگان را برطرف کند، بیان داشت: یکی دیگر از اقدامات موثر ما تعیین تعرفه برای بخش خصوصی و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فعال در عرصه‌های مختلف است به طوری که امسال تعرفه‌های جدید با تصویب هیئت دولت ابلاغ شده و ما نیز به تمام مجموعه‌های دولتی اعمال آن را ابلاغ کردیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: در سال تولید ملی وظیفه این مجموعه پویا و کوشا در این است که از منافع ملی و همچنین تولید داخلی حمایت واقعی داشته باشد تا یک تحرک و حرکت رو به جلو را در بخش دامپروری و فعالیت‌های پیشگیرانه در حوزه دامپزشکی شاهد باشیم.

انتهای پیام/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول