اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای ویزیت رایگان دام‌ها در آذربایجان شرقی:

اکیپ‌های دامپزشکی اردبیل به مناطق زلزله‌زده اعزام می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت:‌ همزمان با روز ملی دامپزشکی اکیپ‌های دامپزشکی ما برای بازدید و ویزیت رایگان دام‌های مناطق زلزله‌زده به آذربایجان شرقی اعزام می‌شوند.

اکیپ‌های دامپزشکی اردبیل به مناطق زلزله‌زده اعزام می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اردبیل، صادق صالحی در کمیته برگزاری روز ملی دامپزشکی اظهار داشت: ویزیت رایگان و معالجه انفرادی دام و طیور توسط دامپزشکان داوطلب اعزامی و توزیع رایگان داروهای ضد انگل، سموم دامپزشکی و مایه‌کوبی رایگان دام از مهمترین برنامه‌های این اداره کل در حاشیه روز دامپزشکی در مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی است.

وی خاطرنشان کرد: هزینه مراسم روز ملی دامپزشکی به دامداران و روستائیان زلزله‌زده استان آذربایجان شرقی اختصاص می‌یابد.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل با بیان اینکه وظایف حاکمیتی و مسئولیت‌های دامپزشکی عمدتاً در سه بخش پیشگیری و کنترل بیماری‌های دامی، کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و نظارت بهداشتی بر تولید تا مصرف فرآورده‌های خام دامی قابل تبیین است، یادآور شد: کمک به دامداران و روستائیان مناطق زلزله‌زده در این راستا است.

صالحی با اشاره به اینکه دام سرمایه اصلی روستائیان و دامداران مناطق زلزله‌زده می‌باشد، افزود: حفظ و حراست از سرمایه دامی آنان جبران بخشی از خسارت وارده به آنهاست.

این مسئول تاکید کرد: از بخش خصوصی و دولتی دامپزشکی و تشکل‌های صنفی دعوت می‌کنیم در این امر انسان دوستانه و خداپسندانه مشارکت کرده و اداره کل دامپزشکی استان را یاری کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل بیان داشت: فرهنگ استفاده از فرآورده‌های خام دامی سالم و بهداشتی در سطح جامعه افزایش چشمگیری یافته و این نقطه قوت دامپزشکی است بنابراین تلاش می‌کنیم خدمات بهداشتی دامپزشکی به نحو احسن به مردم ارائه شود.

صالحی ادامه داد: علیرغم محدودیت اعتباری و چالش کمبود نیروی انسانی و توسعه خدمات دامپزشکی در دورترین روستاهای استان در سال‌های گذشته سعی کرده‌ایم برای وظایف حساس نظیر بازرسی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در سطح شهرستان‌ها اکیپ‌های نظارتی را افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: با موافقت دادگستری استان شعبه ویژه‌ای جهت رسیدگی به تخلفات و جرائم بهداشتی و دامپزشکی استان تعیین شده که این امر علاوه بر اخذ نتیجه مطلوب در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای پرونده‌های ارجاعی و بازدارندگی مؤثر، وحدت رویه و یکسان‌سازی احکام صادره اشرافیت کامل قاضی صادر‌کننده رأی به موضوعات تخلفات بهداشتی دامپزشکی و جلوگیری از ارجاع اینگونه پرونده‌ها به شعب متعدد دادگستری در اردبیل داشته و منجر به کاهش چشمگیر تخلفات بهداشتی در حوزه عرضه فرآورده‌های خام دامی و همچنین کشتار غیرمجاز دام در سطح استان شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل در عین حال از اجرای طرح‌های ساماندهی و اصلاح ساختار کشتارگاه‌های دام و طیور به منظور ارتقای کیفی تولید و سلامت فرآورده‌های خام دامی در استان خبر داد.

اهتمام ویژه رسانه‌های گروهی در انعکاس فعالیت‌های دامپزشکی

صالحی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در سال‌های اخیر رسانه‌های گروهی از جمله صدا و سیما و مطبوعات و خبرگزاری‌های مختلف خبری نگاهی ویژه به جایگاه دامپزشکی داشته و اهتمام ویژه‌ای نسبت به انعکاس فعالیت‌های دامپزشکی در جامعه دارند که این امر مکمل فعالیت‌های دامپزشکی و ارتقای فرهنگ جامعه در حوزه بهداشت عمومی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل در پایان سخنان خود اظهار داشت: تعامل و همکاری صدا و سیما و رسانه‌های گروهی در انعکاس فعالیت‌های دامپزشکی و تنویر افکار عمومی جامعه و آموزش همگانی بسیار مؤثر بوده بطوری که این اطلاع‌رسانی‌ها باعث تشدید فعالیت‌های دامپزشکی در زمینه مسائل بهداشتی شده و خدمات‌رسانی مطلوب به مردم را در پی داشته است.

انتهای پیام/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول