اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته دامپزشکی بخوانید

مصونیت اجتماع در برابر بیماری‌های خطرناک از اهداف دامپزشکی

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک گفت: دامپزشکی تأمین کننده اهداف والایی مانند دفاع از حقوق حیوانات‌، تغذیه سالم‌، مصونیت اجتماع در برابر بیماری‌های خطرناک است.

مصونیت اجتماع در برابر بیماری‌های خطرناک از اهداف دامپزشکی

مجید اسدی امروز در گفت‌و‌گو با خبر‌نگار فارس در شهربابک اظهار داشت: نقش دامپزشکی در سلامت‌، شکوفایی اقتصاد ملی و اشتغال پویا در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی بر کسی پوشیده نیست.

اسدی خاطرنشان کرد: امروز با توجه به گسترش جوامع انسانی و نیاز به فضاهای تولیدی و اشتغالزا سازگار با محیط زیست‌، افزایش سطح بهداشت عمومی و لزوم استفاده از غذای سالم و بهبود راندمان تولید‌، اهمیت نقش دامپزشکی در زمینه‌های مختلف فزونی یافته است.

وی افزود: تمام‌ فعالیت‌های صورت گرفته اعم از نظارت کامل بر تولید‌، فرآوری و توزیع مواد پروتئینی و لبنی، امور قرنطینه‌، واکسیناسیون‌، درمان و معدوم‌سازی، آموزش عمومی و اطلاع‌رسانی در مواجهه با بیماری‌های قابل انتقال از دام، انجام عملیات سمپاشی و پاکسازی جایگاه‌های آلوده دامی و ... است.

اسدی تصریح کرد: همچنین تأکید بر حفظ فواصل قانونی واحدهای پرورش از محل سکونت افراد، تشخیص و درمان بیماری‌های دامی با روش‌های بالینی و پاراکلینیکی و همکاری با سایر ارگان‌های دولتی در مورد صدور مجوز‌های لازم از وظایف دامپزشکی است.

مدیر دامپزشکی شهربابک عنوان کرد: دامپزشکی تأمین کننده اهداف والایی مانند دفاع از حقوق حیوانات‌، تغذیه سالم‌، مصونیت اجتماع در برابر بیماری‌های خطرناکی مانند بروسلوز‌، هاری‌، آنفلوآنزا، تب کریمه کنگو‌ و ... است.

وی تصریح کرد: در اهمیت تمام موارد فوق همین بس که سال 2011 میلادی از سوی فائو ‌به نام سال جهانی دامپزشکی نامگذاری شد و از سوی دیگر 13 تیر روز جهانی بیماری‌های مشترک‌، ششم مهر روز جهانی هاری‌، 23 مهر روز ملی مبارزه با سل و 24 مهر روز جهانی غذا در صفحات تقویم جلب توجه می‌کنند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول