اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توجه به وسعت شهرستان راور

دامپزشکی به حمایت سایر دستگاه‌ها برای خدمت‌رسانی نیازمند است

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان راور گفت: با توجه به وسعت شهرستان راور که دومین شهرستان گسترده کرمان محسوب می‌شود، دامپزشکی به حمایت سایر دستگاه‌ها برای خدمت‌رسانی نیازمند است.

دامپزشکی به حمایت سایر دستگاه‌ها برای خدمت‌رسانی نیازمند است

احمدرضا انور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در راور با گرامیداشت هفته دامپزشکی اظهار داشت: گستردگی وظایف و خدمات دامپزشکی برای تعداد زیادی از افراد جامعه ناشناخته مانده‌ در صورتی که این حرفه رابطه مستقیم با بهداشت و سلامت جامعه دارد.  

وی گفت: بدون شک هر ایرانی بر سر سفره غذای خود در سه وعده روزانه و طی روز حاصل نظارت‌‌های مستمر دامپزشکان بر تولید و عرضه مواد غذایی با منشا‌ دامی را مصرف می‌‌کند و این افتخار برای جامعه بزرگ دامپزشکی کشور در خدمت به مردم کافی است.

انور به معرفی اهم وظایف قانونی دامپزشکی پرداخت و گفت: تامین بهداشت دام کشور از طریق پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های همه گیر و قرنطینه‌ای دام، بررسی بیماری‌های دامی و شناسایی مناطق و منابع آلوده و راه‌های سرایت بیماری‌ها، کمک به ارتقای سطح بهداشت عمومی از طریق نظارت بهداشتی بر کشتارگاه‌ها و مراکز بسته‌بندی و تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی را می‌توان از فعالیت‌های اصلی دامپزشکی است. ‌

وی عنوان کرد: وظایف دیگر دامپزشکی از جمله همکاری با وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در امر مبارزه با بیماری‌های مشترک انسان و دام، همکاری با مراکز ذیربط در امر آموزش و ترویج بهداشت دام به دامداران، همکاری با مراکز ذیربط در امر آموزش و ترویج بهداشت دام به دامداران و تقویت و توسعه بخش خصوصی دامپزشکی است که موجب افزایش روز افزون کیفیت خدمات ارائه شده می‌شود.

انور با اشاره به گستردگی شهرستان راور به عنوان دومین شهرستان از لحاظ وسعت در استان کرمان کمک بیش از پیش مسئولان را برای تامین امکانات لازم برای رسیدگی بهتر به روستاهای شهرستان خواستار شد.

انتهای پیام/ب۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول