اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی کرمان:

کنترل و ریشه‌کنی بیماری‌ها اولویت ‌دامپزشکی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: توجه به امر پیشگیری و به‌کارگیری شیوه‌های پیشگیرانه برای کنترل و ریشه‌کنی بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های مشترک از جمله اولویت‌های کاری دامپزشکی است.

کنترل و ریشه‌کنی بیماری‌ها اولویت ‌دامپزشکی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسیر، غلامرضا زیدآبادی چهارنشبه شب در جمع فعالان عرصه دامپزشکی این شهرستان اظهار داشت: با توجه به حساسیت بردسیر به لحاظ بالابودن جمعیت دامی همکاری و تعامل دستگاه‌های متولی بهداشت جامعه با دامپزشکی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی خواستار حمایت مسئولان شهرستان و همکاری دامداران در زمینه مبارزه با بیماری‌های مشترک انسان و دام شد و تصریح کرد: توجه به امر پیشگیری و به‌کارگیری شیوه‌های پیشگیرانه برای کنترل و ریشه‌کنی بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های مشترک از جمله اولویت‌های کاری دامپزشکی است.

زیدآبادی بیان داشت: با توجه به همزیستی انسان و حیوان به ویژه در مناطق روستایی، آموزش و ترویج فرهنگ دامپزشکی و مراقبت، از اهمیت بالایی برخوردار است.

محمدحسین شهریارزاده سرپرست دامپزشکی بردسیر نیز از شناسایی و کشتار 70 رأس دام آلوده به تب مالت در این شهرستان خبر داد و افزود: تعداد 7 هزار و751 رأس دام خونگیری بروسلوز شده که از این تعداد 70 رأس دام آلوده شناسایی و کشتار شده‌اند.

وی عنوان کرد: شهرستان بردسیر یکی از قطب‌های مهم تولید فرآورده‌های دامی در استان است که باید مورد توجه بیشتر مسئولان استانی قرار گیرد.

شهریارزاده از اجرای طرح‌های پایش بیماری آنفلوآنزای طیور بومی و صنعتی و انجام واکسیناسیون تب برفکی در دام‌های سنگین در نیمه نخست سال جاری خبر داد و گفت: تعداد 504 هزار و 730 قطعه جوجه انواع طیور در 35 واحد مرغداری صنعتی شهرستان تولید و همه زیر پوشش نظارت شبکه دامپزشکی شهرستان قرار دارند.

انتهای پیام/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول