اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی ریگان خبر داد

برگزاری صبحگاه آموزشی دامپزشکی در مدارس ریگان

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی ریگان گفت: صبحگاه آموزشی با هدف آشنایی دانش‌آموزان و نوجوانان در زمینه وظایف و نقش حرفه دامپزشکی در مدارس شهرستان ریگان برگزار می‌شود.

برگزاری صبحگاه آموزشی دامپزشکی در مدارس ریگان

حجت‌الله جعفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ریگان اظهار داشت: با توجه به آغاز هفته دامپزشکی از هشتم مهر ماه به همین منظور شبکه دامپزشکی این شهرستان اقدام به برگزاری صبحگاه آموزشی در مدارس کرده است.

وی افزود: طی این هفته هر روز در یک مدرسه شهرستان این صبحگاه آموزشی برگزار شده که هدف از برگزاری آن آشنایی دانش‌آموزان و نوجوانان در زمینه وظایف و نقش حرفه دامپزشکی در شهرستان است.

جعفری بیان داشت: پیش‌بینی می‌شود در این دوره‌های آموزشی بیش از 5 هزار دانش‌آموز با وظایف و حرفه دامپزشکی آشنا شوند.

وی گفت: با توجه به اینکه روز جمعه هفتم مهر ماه به عنوان روز جهانی مبارزه با بیماری هاری نام گرفته بود، به همین منظور در زمینه این بیماری و راه‌های کنترل و پیشگیری از آن مباحثی مطرح شد.

رئیس شبکه دامپزشکی ریگان بیان داشت: بیماری هاری یک بیماری ویروسی و به عنوان بیماری مشترک بین انسان و دام است که اغلب پستانداران خونگرم را بیمار می‌کند.

جعفری خاطرنشان کرد: نقطه هدف این ویروس دستگاه عصبی حیوان است و سبب بروز آنسفالیت حاد و کشنده در بیمار می‌شود.

وی افزود: این بیماری دارای دو فرم خشمگین و فلجی بوده که در فرم خشمگین که به آن فرم دیوانه نیز می‌گویند، حیوان نشانه‌های عصبی را از خود بروز می‌دهد و در فرم فلجی یا خاموش حیوان گوشه‌گیر می‌شود.

جعفری تصریح کرد: از جمله راه‌های کنترلی این بیماری انجام واکسیناسیون سگ‌های نگهبان و خانگی و معدوم کردن سگ‌های ولگرد است.

به گزارش فارس، در شهرستان ریگان که یکی از قطب‌های مهم دامپروری استان کرمان محسوب می‌شود، بیش از 200 هزار رأس دام سبک و 14 هزار رأس دام سنگین نگهداری می‌شود.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول