اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر مطرح کرد

هشدار دامپزشکی برای ذبح بهداشتی دام در ایام عید قربان

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر از مردم خواست در ایام عید قربان برای ذبح دام خود مسائل بهداشتی را رعایت کرده و این اقدام را در کشتارگاه‌ها انجام دهند.

هشدار دامپزشکی برای ذبح بهداشتی دام در ایام عید قربان

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر مرتضی بحرانی سه‌شنبه شب در نشستی خبری به مناسبت روز جهانی دامپزشکی اظهار داشت: کشتار دام در خانه کار صحیحی نیست و از نظر بهداشتی مشکلاتی ایجاد خواهد کرد بنابراین به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم دام را در کشتارگاه‌ها ذبح کنند.

وی افزود: کشتارگاه‌های استان در ایام عید قربان به صورت کشیک فعال خواهند بود و خانواده‌ها می‌توانند برای انجام قربانی به کشتارگاه‌ها مراجعه کنند.

جمع‌آوری دستفروشان مواد غذایی بر عهده شهرداری است

بحرانی گفت: اگر مواد غذایی در مکانی ثابت عرضه شود بازرسان اداره‌کل دامپزشکی می‌توانند در صورت تخلف این واحدها مراجعه کرده و با آنان برخورد کنند اما در مورد دستفروشان این موضوع صدق نمی‌کند و وظیفه شهرداری است که با آنان برخورد کند.

وی بیان داشت: شهرداری قول‌هایی برای این کار داده اما متاسفانه تاکنون اقدام مهمی در این زمینه صورت نگرفته هر چند برای جمع‌آوری دستفروشان آماده همکاری با شهرداری هستیم.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر در پاسخ به سوالی در مورد کیفیت مواد غذایی که به صورت دستفروشی عرضه می‌شود تصریح کرد: ما کیفیت خوب برخی آبزیان که به صورت دستفروشی عرضه می‌شود را رد نمی‌کنیم.

وی گفت: بازرسان مستقر در کشتارگاه‌ها هستند و بر روند کشتار دام نظارت دارند ضمن اینکه در سطح اداره هم بازرسانی داریم که آموزش‌های لازم را دیده‌اند و به عنوان ضابطین دستگاه قضا کار می‌کنند ولی تعداد بازرسان کافی نیست.

44 تن فرآورده خام دامی در استان بوشهر ضبط و معدوم شد

بحرانی اضافه کرد: در نیمه نخست امسال 44 هزار و 389 کیلوگرم فرآورده‌ها‌ی خام دامی در استان بوشهر ضبط و معدوم شدند.

وی بیان داشت: فاز نخست واکسیناسیون تب برفکی از اول مهر ماه در استان آغاز شد و تاکنون در 150 واحد که دام وجود دارد این کار انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی بوشهر گفت: تاکنون 4 هزار و 744 رأس دام سنگین واکسینه شدند و کار واکسیناسیون تا 25 روز کاری ادامه خواهد داشت.

بحرانی افزود: تا پایان اجرای این طرح 19 تا 27 هزار رأس دام سنگین را در استان بوشهر تحت پوشش واکسیناسیون تب برفکی قرار می‌دهیم.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول