اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای نظام دامپزشکی خراسان جنوبی خبر داد

فعالیت 11 کلینیک دامپزشکی در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: رئیس شورای نظام دامپزشکی خراسان جنوبی از فعالیت 11 کلینیک دامپزشکی در استان خبر داد.

فعالیت 11 کلینیک دامپزشکی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمود قربان‌زاده پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: همچنین 14 داروخانه دامپزشکی، هفت مرکز واکسیناسیون، یک آزمایشگاه و دو مرکز پخش دارو، واکسن و مواد بیولوژیک نیز در استان مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: سعی ما بر این است تا در شهرستان‌های سربیشه، نهبندان، خوسف، زیرکوه و خضری کلینیک دامپزشکی راه‌اندازی کنیم.

رئیس شورای نظام دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه نظام دامپزشکی متولی بخش خصوصی دامپزشکی است، ادامه داد: در حال حاضر 270 نفر عضو شورای نظام دامپزشکی استان هستند که از این تعداد 248 نفر مرد و 22 نفر زن هستند.

قربان‌زاده تصریح کرد: از این تعداد 70 نفر مدرک دکترای دامپزشکی دارند و 31 نفر کارشناس، 143 نفر کاردان دامپزشکی و 26 نفر تکنسین دامپزشکی هستند.

وی اضافه کرد: 69 درصد اعضا در بخش خصوصی و 31 درصد اعضا نیز در بخش دولتی فعالیت می‌کنند.

رئیس شورای نظام دامپزشکی خراسان جنوبی بحث اشتغال را در شورای نظام دامپزشکی استان مهم دانست و ادامه داد: تلاش ما فراهم کردن فرصت‌های شغلی به ویژه برای فارغ‌التحصیلان بومی است.

قربان‌زاده از 3 میلیون و 278 هزار و 236 مورد درمان، جراحی و نمونه‌گیری از انواع دام و طیور استان در شش ماه نخست امسال خبر داد.

وی یادآور شد: همچنین 46 میلیون و 523 هزار و 500 دوز واکسن نیز توسط بخش خصوصی برای پیشگیری از بیماری‌های بخش طیور در نیمه نخست امسال انجام شده است.

رئیس شورای نظام دامپزشکی خراسان جنوبی از اجرای طرح توسعه مبارزه با بیماری‌ها در مناطق عشایری و روستایی توسط بخش خصوصی خبر داد و گفت: در این راستا 716 هزار و 735 نوبت دام علیه بیماری‌های واگیردار دامی توسط بخش خصوصی واکسینه شدند.

انتهای پیام/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول