اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد:

بقای سرمایه دامی کشور در گرو خدمات دامپزشکی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نقش کلیدی دامپزشکی در راستای بقای سرمایه عظیم دامی کشور و بهداشت عمومی بوده که در غیاب آن تمام این سرمایه‌ها در معرض نابودی و بهداشت عمومی در معرض مخاطره قرار خواهد گرفت.

بقای سرمایه دامی کشور در گرو خدمات دامپزشکی است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، محسن صادقی عصر امروز در گفت‌وگو با اصحاب رسانه با اشاره به نقش  این سازمان در بقای سرمایه دامی کشور اظهار کرد: نقش کلیدی و استراتژیک دامپزشکی در راستای بقای سرمایه عظیم دامی کشور و بهداشت عمومی مردم بوده که در غیاب خدمات دامپزشکی تمامی این سرمایه‌ها در معرض نابودی و بهداشت عمومی در مخاطره جدی قرار خواهد گرفت.

وی به نام‌گذاری سال 91 به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: تمامی فعالیت‌های دامپزشکی اعم از سیاست‌های پیشگیری از بیماری‌ها و تحقق سیاست امنیت غذایی و تأمین بهداشت عمومی مصداق عینی شعار سال بوده و دامپزشکی تمام توان خود را به کار خواهد گرفت تا بیش از پیش در تحقق هر چه بیشتر منویات مقام معظم رهبری و شعار سال موفق باشد.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به وظایف و مأموریت‌های دامپزشکی پرداخت و عنوان کرد: بررسی بیماری‌های دامی و شناسایی مناطق آلوده و راه سرایت و انتشار بیماری‌ها، همکاری با وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در امر مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، کنترل بهداشتی ورود و خروج دام و فرآورده‌های دامی و ... از وظایف این مرکز محسوب می‌شود.

این مسئول استانی به مجوزهای صادر شده توسط سازمان دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و اظهار داشت: نظارت در نقل و انتقالات و همچنین صدور گواهی بهداشتی دام و فرآورده‌های دامی در نوارهای مرزی و داخل کشور، صدور پروانه‌های تاسیس و بهداشتی دام توسط این سازمان انجام‌پذیر است.

وی از مشارکت‌های صورت گرفته در کنفرانس‌های بین‌المللی دامپزشکی سخن به میان آورد و تصریح کرد: در این کنفرانس‌ها موضوعات متنوعی از جمله نظارت بهداشتی بر کشتارگاه‌ها، کارخانجات تولید و تهیه فرآورده‌های خام دامی و مراکز تهیه، نگهداری و عرضه مواد خام دامی، تأمین بهداشت دام کشور از طریق پیشگیری، مبارزه با بیماری‌های همه‌گیر و قرنطینه‌ای دام به چالش کشیده می‌شود.

صادقی همچنین نقش خدمات دامپزشکی را همراه سایر خدمات ارائه شده به صنعت دام و طیور کشور برای تولید پروتئین حیوانی و نقش این خدمات را به همراه خدمات سایر دستگاه‌ها در رابطه با بهداشت عمومی جامعه مرتبط دانست و گفت: این خدمات مکمل و تکمیل کننده یکدیگر بوده که سهم خدمات دامپزشکی را می‌توان در تولید ناخالص ملی محاسبه کرد.

این مسئول استانی حرفه دامپزشکی را حرفه‌ای با دامنه وسیع که ارزش‌های اجرایی آن در جهان پیشرفته کنونی به رسمیت شناخته شده است، عنوان کرد و گفت: دامپزشکی در خدمت اقتصاد و تولید، دامپزشکی در خدمت بهداشت عمومی، دامپزشکی در خدمت محیط زیست، دامپزشکی در خدمت تحقیقات، دامپزشکی در خدمت نظارت و پایش 5 محور اصلی این سازمان محسوب می‌شود.

صادقی با اشاره به درخواست خود بر عدم ذبح دام و طیور خاطرنشان کرد: از همه شهروندان تقاضا دارم از ذبح دام و مرغ زنده در سطح معابر و منازل به دلیل وجود مخاطرات بهداشتی جداً خودداری کرده و هرگونه تخلفات بهداشتی مرتبط با دامپزشکی و فرآورده‌های خام دامی را به دامپزشکی محل سکونت خود جهت رسیدگی اطلاع دهند.

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: از مجموعه استانداری، فرمانداری شهرستان‌های استان، سازمان جهاد کشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی، محیط زیست، دادگستری، تعزیرات، نیروی انتظامی و ... به دلیل حمایت‌ها و همکاری‌های به عمل آمده با دامپزشکی استان تقدیر کرده و امیدواریم این همکاری و تعامل ماندگار باشد.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول