اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه استان قزوین خبر داد

کاهش 23 درصدی تصادفات برون شهری در قزوین

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راه استان قزوین از کاهش 23 درصدی تصادفات برون شهری در نیمه نخست امسال خبر داد.

کاهش 23 درصدی تصادفات برون شهری در قزوین

سیدمظفر حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با تشریح وضعیت محورهای مواصلاتی استان قزوین اظهار کرد: این استان پل ارتباطی پایتخت با 11 استان غرب و شمال غرب کشور است و مسافران دو استان مازندران و گیلان برای سفر از استان قزوین عبور می‌کنند.

وی افزود: وجود بیش از 40 مرکز آموزش عالی و سه هزار و 600 واحد صنعتی در 13 شهرک صنعتی موجب شده تا حجم مسافرت‌ها در این استان به میزان بالایی افزایش داشته باشد تا جایی که حجم ترافیک در محورهای استان قزوین در مناسبت‌های تعطیلی بیش از پیش افزایش یافته و تا پنج برابر نیز ترافیک را شاهد بوده‌ایم.

رئیس پلیس راه استان قزوین بیان کرد: این استان تنها استان کشور است که از سال 85 تاکنون دارای کاهش تلفات جرحی و فوتی در محورهای مواصلاتی بوده، به طوری که از سال 85 تاکنون درصد کاهش تلفات جاده‌ای را داشته‌ایم و این در حالی است که سالانه یک میلیون خودرو به خودروهای کشور افزوده می‌شود.

حسینی ادامه داد: بررسی آمار تصادفات استان قزوین از ابتدای سال جاری تاکنون نشانگر این است که تصادفات فوتی 12.41 درصد و تصادفات جرحی 36.8 کاهش و تصادفات خسارتی 15.91 درصد افزایش داشته است و در مجموع تصادفات این استان 23.62 درصد کاهش داشته که در نتیجه، تعداد کشته‌ها 9.77 و تعداد مجروحان 44 درصد کاهش داشته است.

این مسئول تصریح کرد: بررسی‌‌های کارشناسی نشان می‌دهد که بیشترین تصادفات استان قزوین در محور قزوین ـ کرج، بیشترین کشته‌های تصادفات در حوزه انتظامی بویین زهرا و کم‌ترین کشته‌های تصادفات در آزادراه قزوین ـ رشت بوده.

رئیس پلیس راه استان قزوین عنوان کرد: مأموران پلیس همواره در محورهای مواصلاتی بر رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی نظارت دارند و بررسی‌ها نشان می‌دهد که بیشترین تخلفات رانندگان در محورهای برون شهری به ترتیب سرعت غیر مجاز، تجاوز به چپ و عدم استفاده از کمربند ایمنی است.

حسینی اضافه کرد: در این مدت مأموران پلیس راه 942 تخلف شرکت‌های حمل و نقل را به کمیسیون رسیدگی در سازمان حمل و نقل و پایانه‌ها ارجاع دادند که بیشترین تخلفات این شرکت‌ها عدم استفاده از خودروی استاندارد و راننده واجد شرایط بوده است.

این مسئول تأکید کرد: یکی از اقدامات ما تبلیغ فرهنگی است تا رانندگان را با قوانین مربوط آشنا کنیم و با این هدف کارشناسان پلیس در مدارس حضور پیدا کرده و به کمک اولیا در خصوص نحوه تردد در معابر برون شهری سوار و پیاده شدن از خودروها آموزش‌هایی را ارایه می‌‌دهند.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول