اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نیمه نخست امسال صورت گرفت

افزایش 17 درصدی تصادفات فوتی در خراسان‌شمالی

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی خراسان‌شمالی از افزایش 17 درصدی شمار تصادفات فوتی در این استان طی نیمه نخست امسال در مقایسه با سال قبل خبر داد.

افزایش 17 درصدی تصادفات فوتی در خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صفو‌ة‌الله‌امام‌وردی محمدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: البته تعداد تصادفات رانندگی در محور خراسان‌شمالی طی همین مدت نسبت به سال قبل با کاهش همراه بوده است.

وی شمار تصادفات در سطح محورهای ارتباطی خراسان‌شمالی طی نیمه نخست امسال را دو هزار و 51 فقره برشمرد و گفت: این تعداد در مدت مشابه سال قبل دو هزار و 318 فقره بوده است.

محمدی با بیان اینکه در شش ماه نخست امسال پنج هزار و 640 تیم به صورت گشت محسوس و نامحسوس در استان به کارگیری شدند، تصریح کرد: مجموعاً در حوزه ترافیک شهری و برون شهری شاهد کاهش 13 درصدی تصادفات طی امسال نسبت به سال قبل بوده‌ایم.

وقوع 17 فقره قتل در خراسان‌شمالی

فرمانده انتظامی خراسان‌شمالی تعداد قتل‌های روی داده در این استان در نیمه نخست امسال را 17 فقره اعلام کرد و گفت: این تعداد در سال گذشته 16 فقره بوده است.

وی با تاکید بر اینکه تمامی قاتلان این قتل‌ها شناسایی،‌ دستگیر و تحویل مقامات قضایی استان شده‌اند، افزود: با تلاش مأموران انتظامی همچنین چهار مورد از قاتلان مربوط به پرونده‌های سنوات گذشته و یا مربوط به سایر استان‌ها توسط پلیس استان دستگیر شدند.

محمدی، انگیزه بیشتر این قتل‌ها را با منشا اخلاقی دانست و گفت: توجه به مبانی دینی و اخلاقی و همچنین کنترل خانواده‌ها نسبت به فرزندان تأثیر به سزایی در کاهش این حوادث دارد.

94 هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیس خراسان‌شمالی

محمدی در ادامه شمار تماس‌های مردم با مرکز فوریت‌های پلیس 110 در خراسان‌شمالی را طی همین مدت 94 هزار و 113 مورد اعلام کرد.

وی تصریح کرد: 60 درصد از این تماس‌های مردمی منجر به عملیات شده و مأموران در حداقل زمان این گزارش‌ها را رسیدگی کرده‌اند و بقیه تماس‌ها نیز منجر به راهنمایی پلیس به مردم و ... شده است.

محمدی همچنین با بیان اینکه مرکز فوریت‌های پلیس 110 در خراسان‌شمالی تلاش داشته تا پیرو تماس‌های شهروندان در حداقل زمان در محل وقوع جرایم حاضر شود، گفت: هم اکنون میزان زمان حضور مأموران در صحنه حدود 10 دقیقه است.

وی اظهار کرد: البته در برخی از مواقع این میزان بیشتر و در برخی مواقع کمتر است که میانگین آن به 10 دقیقه می‌رسد.

انتهای پیام/ل10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول