اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

موتورسواری باز هم حادثه‌ساز شد

297 مصدوم ارمغان تصادفات موتورسواری در هفته گذشته

خبرگزاری فارس: معاون مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم گفت: 250 مورد تصادف موتورسواران در هفته گذشته رخ داد که بر اثر وقوع این حوادث 297 نفر مصدوم شدند.

297 مصدوم ارمغان تصادفات موتورسواری در هفته گذشته

مهدی فراهانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم به تبیین مجموعه حوادث و رخدادهای هفت روز گذشته پرداخت و اظهار کرد: در این مدت به 8 هزار و 921 تماس مردمی با مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی پاسخ داده شد.

وی با بیان اینکه بخشی از آمار این تماس‌ها را مزاحمان تشکیل می‌دهند افزود: 3 هزار و 765 مورد از تماس‌های دریافتی را مزاحمان تشکیل می‌دادند.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم اضافه کرد: 5 هزار و 156 مورد از تماس‌های دریافتی مربوط به مددجویان واقعی بود که امدادرسانان مرکز اورژانس 115 با حضور به موقع بر بالین حادثه‌دیدگان و بیماران بدحال نیاز آنان را به صورت مطلوب پاسخ گفتند.

وی ادامه داد: هزار و 92 مورد از تماس‌های دریافتی منجر به انجام ماموریت شد که از این تعداد 149 مورد مربوط به تصادفات بود که 532 مجروح بر جای گذاشت.

فراهانی با بیان اینکه برخی از تصادفات با وجود حضور به موقع تیم امدادی اورژانس 115 و انجام عملیات پزشکی منجر به فوت مجروحان شد گفت: چهار نفر بر اثر شدت صدمات وارده در حوادث هفته گذشته فوت کردند.

وی اذعان کرد: 643 مورد از ماموریت‌های انجام شده مربوط به بیماری‌های قلبی، عروقی و حوادثی غیر از وقوع تصادفات بود.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم گفت: در هفته‌ای که گذشت وقوع 250 مورد تصادف موتورسواران در این مرکز به ثبت رسید که بر اثر وقوع این تصادفات 297 نفر مجروح شدند.

وی به تبیین برخی از حوادث شاخص این مدت پرداخت و اظهار کرد: یک دستگاه موتورسیکلت ظهر روز گذشته با یک دستگاه کامیون برخورد کرد که بر اثر این تصادف دو جوان 22 ساله که سوار موتور بودند به دلیل شدت آسیب و جراحات وارده در دم جان سپردند.

فراهانی دیگر حادثه شاخص این مدت را واژگونی پراید عنوان کرد و گفت: این حادثه که در محور سلفچگان –دلیجان رخ داد چهار مصدوم بر جای گذاشت.

وی برخورد پژو و موتورسیکلت را از جمله حوادث شاخص این هفته دانست و تصریح کرد: این حادثه که در جاده اراک مقابل رستوران مارال رخ داد منجر به فوت مرد 45 ساله موتورسوار شد.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم واژگونی نیسان را نیز از حوادث این هفته ذکر کرد و گفت: این حادثه که در جاده شهرک صنعتی محمودآباد به وقوع پیوست سه مصدوم بر جای گذاشت.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول