اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی بوشهر خبر داد

کاهش 42 درصدی تصادفات درون‌شهری استان بوشهر

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی بوشهر از کاهش 42 درصدی تصادفات رانندگی در پنج ماه ابتدای سال جاری در معابر شهری استان خبر داد.

کاهش 42 درصدی تصادفات درون‌شهری استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر فتح‌الله بحرینی صبح امروز در جمع خبرنگاران کاهش تصادفات معابر شهری از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه را 42 درصد ذکر کرد و توجه به آموزش، اصلاح نقاط حادثه‌خیز بعضی معابر شهری، نصب علائم راهنمایی و رانندگی توسط شهرداری‌ها و برخورد جدی با تخلفات رانندگی و مشارکت بهتر رانندگان را دلیل کاهش تصادفات طی مدت مذکور دانست.

بحرینی در ادامه تصریح کرد: در صورت اجرایی شدن ماده 3 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مبنی بر تهیه و نصب تجهیزات الکترونیکی از قبیل عکسبرداری و فیلمبرداری جهت ثبت تخلفات و کنترل عبور و مرور، تلاش بیشتر شهرداری‌ها برای اصلاح زیرساخت ترافیکی و احداث تقاطع غیرهمسطح و ساماندهی گذرگاه‌های عابر پیاده، تصادفات رانندگی کاهش بیشتری خواهد داشت.

این مقام انتظامی افزود: در پنج ماهه ابتدای سال گذشته تعداد 878 فقره تصادف در معابر شهری استان به وقوع پیوسته اما در پنج ماهه سال جاری این رقم به 507 فقره تصادف کاهش یافته است.

وی در ادامه تخلفات کنترل شده از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی استان بوشهر در مدت مذکور را بیش از 161 هزار مورد عنوان و تصریح کرد: این تخلفات شامل مواردی چون عدم استفاده از کمربند ایمنی، عبور از چراغ قرمز، استفاده از تلفن همراه و عدم استفاده از کلاه ایمنی بوده است.

این مقام انتظامی در ادامه تعداد گواهینامه‌های صادر شده از سوی پلیس راهور بوشهر در این مدت را 2 هزار و 575 مورد برشمرد و تصریح کرد: از این تعداد، 118 فقره متعلق به گواهینامه پایه یک، یک هزار و 724 فقره مربوط به موتورسیکلت و 453 مورد نیز گواهینامه ویژه بوده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان بوشهر فعالیت‌های آموزشی را از مهم‌ترین اقدامات پلیس راهور استان نام برد و خاطر نشان کرد: این پلیس با اجرای طرح‌هایی چون فرهنگ‌یاران پلیس، همیاران پلیس، پلیس مدرسه، آموزش عمومی رانندگان، اولیاء دانش‌آموزان، کارمندان ادارات و سازمان‌های دولتی برای آگاه‌سازی افراد نسبت به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی اقدام کرده است.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول