اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور نماینده گچساران و باشت در مجلس

عملیات اجرایی احداث 3 پارک روستایی در گچساران آغاز شد

خبرگزاری فارس: با حضور نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان محلی، عملیات اجرایی احداث سه پارک روستایی در گچساران آغاز شد.

عملیات اجرایی احداث 3 پارک روستایی در گچساران آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و جمعی از مسئولان ادارات و نهادهای گچساران، امروز از روستاهای حوزه دهستان امامزاده جعفر گچساران بازدید کردند.

در این بازدید مسئولان ضمن بررسی پروژه‌های عمرانی و خدماتی در دست اجرا در روستاهای دهستان امامزاده جعفر، از نزدیک با مردم این روستاها دیدار کرده و از نزدیک به بررسی خواسته‌های مردمی و مشکلات روستاهای این دهستان پرداختند.

در ادامه این بازدیدها مراسم کلنگ‌زنی عملیات اجرایی سه پارک روستایی در روستاهای سربیشه، بیدزرد و ماهور باشت از توابع گچساران برگزار شد.

ایجاد فضای سبز روستایی، توسعه روستاها را به دنبال دارد

بخشدار مرکزی گچساران در این مراسم اظهار کرد: اجرای طرح هادی و احداث پیاده‌رو شکل روستا را تغییر داده و سبب زیباسازی فضای روستاها می‌شود.

یحیی ذبیحی با اشاره به اهمیت توسعه فضای سبز و درختکاری در ایجاد روحیه و نشاط در اهالی روستا ابراز داشت: اگر هم‌راستا با خدمات‌رسانی در بخش‌های مختلف و ایجاد زمینه‌های اشتغال، محیطی سرسبز و با نشاط در روستا فراهم شود به طور قطعاً هیچ روستایی به شهر مهاجرت نمی‌کند.

وی توسعه گردشگری و جذب مسافران و به ویژه شناخته شدن روستاها را از دیگر مزایای خدمات‌رسانی در بخش های مختلف و توسعه فضاهای سبز و تفریحی روستاها عنوان کرد.

ذبیحی توسعه فضای سبز و فضاهای تفریحی را سبب توسعه روستا دانست و گفت: برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها باید تفاوت‌های میان شهرها و روستاها را کاهش دهیم.

بخشدار مرکزی گچساران بیان داشت: پارک محله‌ای روستای ماهور باشت در مساحتی حدود 550 متر مربع و با اعتبار اولیه افزون بر 250 میلیون ریال احداث می‌شود.

ذبیحی افزود: عملیات اجرایی احداث پارک روستای بیدزرد نیز با اعتبار اولیه 200 میلیون ریال و در زمینی به مساحت 600 متر مربع آغاز می‌شود.

وی با اشاره به احداث پارک محله‌ای در روستای سربیشه نیز تصریح کرد: عملیات اجرایی این پروژه نیز در زمینی به مساحت 500 متر مربع و با اعتبار اولیه 350 میلیون ریال آغاز می‌شود.

ذبیحی یادآور شد: اعتبار این پروژه‌ها از محل اعتبارات دهیاری‌ها بوده که بخشداری بر روند عملیات اجرایی آن نظارت می‌کند.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول