اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمانشاه:

کار مقاوم‌سازی در قریب به 3000 روستا صورت گرفته است

خبرگزاری فارس: استاندار کرمانشاه گفت: در 2 هزار و 641 روستای استان کرمانشاه بیش از 32 هزار واحد مسکن روستایی، کار مقاوم‌سازی صورت گرفته است.

کار مقاوم‌سازی در قریب به 3000 روستا صورت گرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، دادوش هاشمی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در استان کرمانشاه به منظور کاهش اثرات بلایای طبیعی اظهار کرد: در سال 1390، بیش از 1900 میلیارد ریال اعتبار به بخش مدیریت بحران استان تخصیص یافت، لذا با استفاده مطلوب از اعتبارات تخصیص یافته تلاش شد تا چندین سالن چند منظوره مدیریت بحران در مرکز استان و چندین شهرستان احداث شود.

هاشمی از تخصیص اعتبار تجهیز این سالن‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: در نخستین گام سالن چند منظوره شهرستان سرپل‌ذهاب به‌طور کامل تجهیز و راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به واقع شدن استان کرمانشاه بر روی یکی از کمربندهای زلزله‌خیز کشور، گفت: به‌واسطه اینکه برخی از مناطق استان از نظر جغرافیایی و تاریخی شاهد وقوع زلزله‌های بیشتری بوده و همچنین بیشترین میزان خسارت‌های ثبت شده در روستاها به وقوع پیوسته است، لذا اهتمام ویژه دولت در اولویت‌بندی مسائل مربوط به کاهش آثار این عارضه طبیعی در حوزه مقاوم‌سازی مسکن روستایی متمرکز شده و در این راستا تاکنون در 2 هزار و 641 روستای استان بیش از 32 هزار واحد مسکن روستایی کار مقاوم‌سازی صورت گرفته است.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود لزوم آموزش شهروندان را در زمینه نحوه کاهش آثار بلایای طبیعی یادآور شد و افزود: از آن‌جا که نخستین نیروی امدادی در لحظات آغازین بحران، خود اعضای خانواده‌ها هستند، لذا همه دستگاه‌های امدادی استان از قبیل جمعیت هلال‌احمر، آتش‌نشانی و فوریت‌های پزشکی آمادگی کامل دارند تا آموزش‌های لازم در زمینه اقدامات مقدماتی و کمک‌های اولیه را در زمان بلایای طبیعی به شهروندان آموزش دهند و خانواده‌ها و شوراهای محلات باید از این ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده کنند.

وی گفت: ایمن‌سازی در ساخت و سازها باید از سوی پیمانکاران با جدیت مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول