اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خبر داد

لزوم مشارکت روستائیان در طرح‌های هادی

خبرگزاری فارس: معاون عمران روستایی بنیاد مسکن گفت: اجرای موفق پروژه‌های عمرانی در روستاها به همت و مشارکت مستقیم روستائیان بستگی دارد.

لزوم مشارکت روستائیان در طرح‌های هادی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس، محمدرضا شاملو در سفر به شیراز و بازدید از پروژه‌های عمران روستایی استان فارس اظهار داشت: تاکنون تمام پروژه‌های اجرا شده در مناطق روستایی با مشارکت مستقیم مردم به سرانجام رسیده و این عامل باعث سرعت و افزایش کیفیت پروژه‌های عمرانی و مسکونی شده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن روند اجرای پروژه‌های طرح هادی در این استان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در فارس اجرای طرح هادی، مطالعه شده و تهیه این طرح برای رشد و شکوفایی مناطق روستایی از رشد قابل ملاحظه‌ای برخوردار است.

وی افزود: برای یک‌هزار و 750 روستا طرح هادی تهیه شده و از این تعداد در 736 روستا طرح هادی به مرحله اجرا درآمده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن همچنین از بازنگری 50 طرح در مناطق روستایی خبر داد و گفت: این تعداد طرح به لحاظ ویژگی‌های مهم مناطق روستایی مورد بازنگری قرار می‌گیرد تا نتایج به دست آمده از اجرای هر طرح در درازمدت باعث رشد مناطق روستایی به لحاظ اقتصادی و اجتماعی شود.

شاملو با بیان اینکه بر اساس برنامه‌های پیشنهادی در سال جاری 150 روستا دارای طرح هادی می‌شوند، گفت: اجرای طرح هادی در مناطق روستایی دارای اعتبارات ملی و استانی بوده و تاکنون 54 میلیارد تومان اعتبار به اجرای این طرح‌ها در مناطق روستایی اختصاص یافته است.

وی فارس را یکی از استان‌های پیش‌رو در اجرای طرح هادی روستایی عنوان کرد و افزود: این طرح شامل ایجاد فضای عمومی، مراکز محلات، پارک‌های بازی، فضای سبز، جداره‌سازی و پل‌سازی با مشارکت مردم به عنوان یک اصل مهم و زیربنایی است.

این مقام مسئول در جمع اعضای شوراهای اسلامی روستایی نیز تصریح کرد: هر کجا کار خوبی انجام شده و پروژه‌ها با توفیق همراه بوده‌اند، آثار مشارکت مردم در آن یافت می‌شود.

به گفته وی، بنیاد مسکن براساس وظایف مندرج در ماده هفت اساسنامه قانونی ‏‏کار مطالعه، تهیه و اجرای طرح هادی را برعهده دارد و نظارت دقیق بر اجرای آن از سوی ناظران فنی این نهاد ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول