اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار درمیان خبر داد

اجرای 7 طرح عمرانی در گزیک

خبرگزاری فارس: فرماندار درمیان گفت: هفت طرح عمرانی در زمینه‌های تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی، آب‌رسانی، احداث فضای سبز و آسفالت محورهای روستایی در بخش گزیک در حال اجرا است.

اجرای 7 طرح عمرانی در گزیک
به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان، رجبعلی براتی ظهر امروز در بازدید از روستاهای مرزی بخش گزیک با بیان اینکه هفت طرح عمرانی در زمینه‌های تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی، آب‌رسانی، احداث فضای سبز و آسفالت محورهای روستایی در بخش گزیک در حال اجرا است، اظهار داشت: به منظور احداث و تکمیل این طرح‌ها تاکنون مبلغ 990 میلیون تومان هزینه شده است.
وی از وجود 12 معدن در شهرستان درمیان خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد هفت معدن در زمینه سنگ‌های تزئینی و لاشه فعالیت می‌کنند.
فرماندار درمیان با بیان اینکه قریب 50 درصد معادن سنگ شهرستان در بخش گزیک واقع شده است، اضافه کرد: تعهد شهرستان در سال‌جاری ایجاد یک‌‌ هزار و 454 فرصت شغلی بود که تاکنون یک‌ هزار و 607 فرصت شغلی جدید برای جوانان شهرستان محقق شده است که این میزان علاوه بر تحقق بیش از تعهد بیانگر تلاش بالای مسئولان شهرستان در زمینه ایجاد اشتغال است.
براتی از تصویب 162 طرح با اعتبار 361 میلیون تومان در بحث ایجاد و گسترش مشاغل خانگی شهرستان خبر داد و افزود: از این تعداد 7 طرح با اعتبار 17 میلیون تومان در بخش گزیک اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه 11 تعاونی در بخش گزیک فعالیت می‌کنند، ادامه داد: در زمینه اعطای تسهیلات به توسعه مشاغل خانگی هیچ محدودیتی وجود ندارد.
فرماندار درمیان با اشاره به صدور 132 پروانه برای کسبه بخش گزیک، ابراز داشت: در حال حاضر صدور 30 پروانه کسب برای متقاضیان این بخش در دستور کار نمایندگی صنعت، معدن و تجارت شهرستان قرار دارد.
براتی با بیان اینکه 98 درصد محورهای بخش از نعمت آسفالت برخوردار هستند، یادآور شد: در سال‌جاری مبلغ 400 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی برای تکمیل و آسفالت محور روستایی دستگرد به رزه به طول بیش از 10 کیلومتر اختصاص یافته است.
وی از به‌سازی و آسفالت روستای گزند در آینده نزدیک در صورت تأمین اعتبار خبر داد و خاطرنشان کرد: با به‌سازی و آسفالت راه این روستا عملیات آسفالت تمامی محورهای روستایی بالای 20 خانوار بخش گزیک به اتمام می‌رسد.
فرماندار درمیان با مطلوب خواندن فعالیت‌های آموزشی بخش گزیک افزود: تعداد 435 خانوار در این بخش تحت حمایت دستگاه‌های حمایتی نظیر کمیته امداد قرار دارند که از این تعداد 13 خانواد عضو بیمه تأمین اجتماعی و 148 خانواده نیز به عضویت صندوق بیمه اجتماعی عشایر در آمده‌اند.
انتهای پیام/ح20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول