اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته جهاد کشاورزی انجام شد

افتتاح 167 پروژه آب و خاک خراسان‌ جنوبی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان ‌جنوبی از افتتاح تعداد 167 پروژه آب و خاک در بخش کشاورزی این استان به مناسبت هفته جهاد کشاورزی خبر داد.

افتتاح 167 پروژه آب و خاک خراسان‌ جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، غلامرضا هادربادی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران نهبندان اظهار داشت: در هفته جهاد کشاورزی تعداد 255 پروژه با 11 میلیارد و 357 میلیون تومان اعتبار در استان مورد بهره‌برداری قرار گرفته و می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بیشترین پروژه‌های کشاورزی استان در زمینه آب و خاک است، تصریح کرد: به دلیل محدودیت‌های منابع آبی، کمی عناصر خاک و فرسایش بادی و به منظور استفاده بهینه از منابع آب و خاک تعداد 167 پروژه آب و خاک در بخش کشاورزی خراسان‌جنوبی افتتاح شده و می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: به منظور اجرای این تعداد پروژه در بخش آب و خاک استان مبلغی حدود 8 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

هادربادی به آماده و افتتاح شدن تعداد 31 پروژه در بخش منابع طبیعی و آبخیزداری اشاره کرد و افزود: این تعداد طرح نیز در راستای بحث آب و خاک اجرایی و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی اذعان داشت: از محل افتتاح این تعداد پروژه بخش کشاورزی استان در هفته جهاد کشاورزی برای 240 نفر اشتغال مستقیم و برای 245 نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان ‌جنوبی اظهار داشت: 15 هزار خانوار در استان از مزایای اجرایی شدن این طرح‌ها برخوردار و بهره‌مند می‌شوند.

هادربادی، افتتاح پروژه حفر و تجهیز یک حلقه چاه کشاورزی در دشت ثمن‌آباد نهبندان را یکی از پروژه‌های بسیار خوب و ارزشمند این شهرستان و استان عنوان کرد و گفت: با تجمیع چند خانواده در قالب یک شرکت تعاونی و حفر و تجهیز یک حلقه چاه در این منطقه در حقیقت با فعالیت کشاورزی، مردم در این منطقه باقی خواهد ماند و علاوه بر تولید نیز سبب پایداری امنیت در منطقه می‌شوند.

وی توسعه و گسترش بخش کشاورزی در نهبندان به ویژه در مناطق روستایی و مرزی را بسیار با اهمیت برشمرد و تصریح کرد: توسعه کشاورزی و دامداری علاوه بر تولید اشتغال و افزایش درآمدهای مردم این شهرستان که بیشتر کشاورز و دامدارند نیز می‌تواند سبب ماندگاری آنها در روستاها و تامین امنیت پایدار در این منطقه مرزی شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اضافه کرد: در مجموع پروژه‌های بخش کشاورزی امنیت شغلی، غذایی و اجتماعی را به دنبال دارد.

هادربادی اذعان داشت: بخش کشاورزی یک بخش مولد، اشتغال‌زا و تولیدی است و پروژه‌های این بخش با اثربخشی فراوان توانسته تاکنون در بسیاری از زمینه‌های تولیدی و اشتغالزایی موثر واقع شود.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول