اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خبر داد

تسطیح 10 هزار هکتار اراضی خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از اجرای تسطیح اراضی در سطح 10 هزار و 700 هکتار در خراسان جنوبی خبر داد.

تسطیح 10 هزار هکتار اراضی خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، غلامرضا هادربادی، اظهار کرد: اهداف اجرای طرح‌های تسطیح و یکپارچه‌سازی اراضی، استفاده بهینه از منابع آب، بالا رفتن راندمان آبیاری، افزایش عملکرد محصول در واحد سطح، امکان کشت مکانیزه و تسهیل عملیات آبیاری است.

وی افزود: این طرح در اراضی خرده‌مالکی، شرکت‌های سهامی زراعی و تعاونی‌های تولید قابل اجرا است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: تسطیح و یکپارچه‌سازی اراضی شامل بخش‌هایی مانند انجام همزمان عملیات، تسطیح و قطعه‌بندی اراضی، احداث جاده‌های بین مزارع و احداث شبکه انتقال و توزیع آب است.

هادربادی گفت: تسهیلاتی که برای اجرای این طرح‌ها پرداخت و هزینه می‌شود به صورت کمک‌های بلاعوض حداکثر به میزان 85 درصد، تسهیلات بانکی و مشارکت بهره‌برداران است.

وی یادآور شد: میزان طرح‌های اجرا شده از زمان آغاز به کار این طرح تاکنون 10 هزار و 700 هکتار و اعتبار هزینه‌شده تاکنون بیش از 166 میلیون ریال بوده که در شرکت‌های سهامی زراعی و تعاونی‌های تولید در دولت نهم و دهم انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در سال 90 بالغ بر 453 میلیون تومان برای اجرای طرح‌های تسطیح اراضی در سطح استان اعتبار اختصاص یافته است.

انتهای پیام/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول