اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کتابخانه‌های بشرویه خبر داد

اهدای بسته فرهنگی به مدارس بشرویه

خبرگزاری فارس: رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بشرویه از اهدای بسته فرهنگی به تمامی مدارس این شهرستان در راستای تداوم ارتباط کتابخانه‌ها با مدارس خبر داد.

اهدای بسته فرهنگی به مدارس بشرویه

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی، محمود کاظم‌زاده اظهار کرد: همزمان با آغاز سال تحصیلی و در راستای تداوم ارتباط کتابخانه‌ها با مدارس بشرویه، بسته‌های فرهنگی در قالب کتاب و بروشور به تمامی مدارس این شهرستان اهدا شد.

وی با بیان اینکه این طرح فرهنگی با همکاری اداره آموزش و پرورش این شهرستان و در راستای ایجاد تعامل و همکاری بیشتر با مدارس اجرا شده است، گفت: طرح اهدای بسته‌های فرهنگی به تمامی مدارس سطح شهر با این شعار که «اعتقاد ما بر این است که سیر موفقیت از مدارس شروع می‌شود، از کتابخانه‌ها می‌گذرد و به قله‌های سربلندی و افتخار می‌رسد» برای نخستین بار در بشرویه اجرا شد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بشرویه تصریح کرد: ارتقای سطح مطالعه مفید هدفی است که برای رسیدن به آن از تمامی امکانات و فرصت‌ها باید بهره برد و مدارس می‌توانند با ترغیب دانش‌آموزان در ایجاد ارتباط و همکاری بیشتر آنان با کتابخانه‌ها نقش بسزایی ایفا کنند.

کاظم‌زاده با اشاره به اینکه از مدیران مدارس خواسته شده با بیان اهمیت مطالعه و کتابخوانی در مراسم صبحگاه، زمینه ترغیب بیشتر دانش‌آموزان به کتاب و مطالعه را فراهم کنند، افزود: در راستای همکاری بیشتر مدارس با کتابخانه‌های عمومی طرح معرفی رابط مدرسه و کتابخانه در دستور کار قرار دارد.

وی با تقدیر از همکاری اداره آموزش و پرورش در کمک به توزیع این بسته‌های فرهنگی اظهار کرد: در این طرح 50 بسته فرهنگی که هر یک شامل حداقل 10 کتاب نفیس، بروشور و جزوه‌هایی حاوی شعار طرح بود به مدارس بشرویه ارسال شد.

مسئول کتابخانه عمومی امام جعفر صادق (ع) ارسک نیز از برگزاری نمایشگاه کتاب خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه تأثیرگذاری و بهره‌برداری حداکثری از ایام‌الله هفته دفاع مقدس و ترویج نشر فرهنگ دفاع، جهاد و انتقال آن به نسل‌های کنونی بوده است.

مریم عباسی تصریح کرد: برگزاری این قبیل نمایشگاه‌ها فرصت خوبی است تا بتوان نسل جوان را با آثار، پیام‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس آشنا کرد. 

وی با بیان اینکه در حاشیه این نمایشگاه دو مسابقه کتابخوانی از کتاب «نیمه پنهان ماه» و «نگین قم» برگزار شده است، افزود: بیش از 200 نفر در این مسابقات شرکت کردند که به قید قرعه به 2 نفر جوایز نفیسی اهدا می‌شود.

انتهای پیام/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول