اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی بشرویه خبر داد

بررسی امکان کنترل عسلک پنبه از پودر سپیدار

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی بشرویه از بررسی امکان کنترل عسلک پنبه با استفاده از پودر سپیدار در این شهرستان خبر داد.

بررسی امکان کنترل عسلک پنبه از پودر سپیدار

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی جهاد کشاورزی شهرستان بشرویه، علی شفیعی اظهار کرد: عسلک پنبه «Bmisia tabaci Gennadius» آفت جهانی با میزبان‌های متعدد بوده و یکی از مهم‌ترین آفات پنبه در تمام جهان محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: این آفت در برابر سموم شیمیایی به شدت از خود مقاومت نشان داده و از نظر کیفی و کمی عملکرد پنبه را کاهش می‌دهد.

مدیریت جهادکشاورزی بشرویه افزود: به دلیل چرخه زیستی خاص این حشره در حال حاضر برای کنترل آن از حشره‌کش‌های شیمیایی استفاده می‌شود.

شفیعی اضافه کرد: کاربرد بیش از نیاز سموم شیمیایی و یا مصرف ناصحیح آنها سبب به هم خوردن تعادل طبیعی در اکوسیستم‌ها شده و نیز موجب بروز مقاومت می‌شود و با توجه به مشکلات مبارزه شیمیایی با این آفت تحقیق در راستای دستیابی به روش‌های مؤثرتر و کم‌‌خطرتر ضروری است.

وی تصریح کرد: در این راستا جهاد کشاورزی بشرویه برای نخستین‌بار در سال زراعی 91-90 با انتخاب دو مزرعه پنبه در موتور پمپ‌های تورانی با محلول‌پاشی مزارع با پودر سپیدار به نسبت پنج درصد در اوایل شهریور‌ماه امسال اقدام کرده است که در صورت تاثیر مطلوب می‌تواند جایگزین سموم شیمیایی شود.

انتهای پیام/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول