اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اخبار خوش هفته جهاد کشاورزی

باغات زیتون و خرمای نهبندان افزایش می‌یابد

خبرگزاری فارس: سفر رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان ‌جنوبی به نهبندان با اخبار خوبی همراه بود که مهم‌ترین آن برنامه افزایش باغات زیتون، خرما و پسته بود.

باغات زیتون و خرمای نهبندان افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان ‌جنوبی ظهر امروز در بررسی مشکلات دامداران و کشاورزان نهبندان با اشاره به اینکه در کشت الگویی نهبندان توانسته اقدامات و فعالیت‌های خوبی را داشته باشد، اظهار کرد: باید بدانیم که مهم‌ترین بخش در تولید و اشتغال بخش کشاورزی به شمار می‌رود.

غلامرضا هادربادی توسعه بخش کشاورزی به ویژه توسعه باغات، تسطیح اراضی و آبیاری تحت فشار را از سیاست‌های اولویت‌دار این سازمان دانست و گفت: برای افزایش باغات زیتون، خرما و پسته در نهبندان برنامه‌های خوبی تدوین شده است.

وی با بیان اینکه 30 درصد اشتغال و 30 درصد تولید ناخالص کشور از طریق بخش کشاورزی محقق می‌شود، ادامه داد: باید همچنان به دنبال افزایش این سهم بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی با اشاره به کارگروه توسعه بخش کشاورزی تصریح کرد: در تمامی مباحث نهاده‌ها، صنایع، تولید و در نهایت اشتغال‌زایی در بخش کشاورزی هیچ‌گونه محدودیت و کمبود تسهیلات و اعتبار نداریم.

هادربادی افزود: خراسان ‌جنوبی با کم‌ترین مصرف کود شیمیایی در اراضی کشاورزی توانسته مقام نخست را در کشور کسب کند.

فرماندار نهبندان نیز در این مراسم اظهار کرد: بخش کشاورزی در حقیقت علاوه بر تولید و اشتغال سبب پر رونق شدن سبد غذایی، امنیت و سلامت غذایی مردم می‌شود و باید به این بخش نگاه ویژه داشت.

حسین شرافتی با بیان اینکه سند توسعه نهبندان تنظیم و تهیه شده است، گفت: نیازها و ظرفیت‌های بخش کشاورزی و دامداری این شهرستان در سند توسعه دیده شده و برای توسعه این بخش علاوه بر اختصاص اعتبار تلاشی مضاعف نیز خواهیم داشت.

وی بهترین و مهم‌ترین گام دولت در انتهای دوران کاری خود را ایجاد کارگروه توسعه بخش کشاورزی عنوان کرد و افزود: در واقع این بخش کمک شایانی به زمینه‌های اشتغال، تولید، تحقق شعار سال جاری و پیشرفت استان و شهرستان‌ می‌کند.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول