اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه خبر داد

آغاز برداشت سورگوم و ذرت علوفه‌ای در سربیشه

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی سربیشه از آغاز برداشت سورگوم و ذرت علوفه‌ای از اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

آغاز برداشت سورگوم و ذرت علوفه‌ای در سربیشه

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سربیشه، سید حمید رضوی اظهار کرد: امسال 450 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان سربیشه زیر کشت سورگوم و ذرت علوفه‌ای رفته است که با برداشت این محصول حدود 2 میلیارد تومان نصیب کشاورزان می‌شود. 

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود 10 هزار تن ذرت علوفه‌ای و سورگوم از این اراضی برداشت شود که پیش‌بینی اولیه چیزی حدود دو برابر این مقدار بوده است ولی به دلیل برخی شرایط نامساعد جوی از قبیل بادهای شدید در طول تابستان مقدار 50 درصد افت عملکرد داشته‌ایم.

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه از حل مشکل تامین علوفه دام‌های این شهرستان در فصل زمستان خبر داد و افزود: بخشی از ذرت برداشت شده بعد از برداشت که به صورت چاپر درمی‌آید به طور مستقیم به سیلوهای ثابت گاوداری‌های صنعتی انتقال و در آنجا برای ایام زمستان ذخیره‌سازی می‌شود.

رضوی ادامه داد: دامداری‌های سبک که سیلوی ثابت ندارند در سال‌های گذشته معضلی داشتند که نمی‌توانستند ذرت را ذخیره کنند اما با خرید دستگاه بسته‌بندی و سیلو ساز علوفه این مشکل در سال جاری حل شده و ذرت در بسته‌بندی‌های یک تنی که تا 18 ماه در هر فضای بازی قابل نگهداری است را می‌توانند به مصرف دام‌های سبک برسانند و مشکل تامین علوفه زمستان دام‌های سبک شهرستان نیز حل شده است.

وی اظهار کرد: کار برداشت ذرت علوفه‌ای در شهرستان سربیشه از 20 شهریور‌ ماه امسال با به‌کارگیری دو دستگاه چاپر آغاز شده و تاکنون حدود 30 درصد عملیات برداشت به خوبی و طبق برنامه‌ریزی صورت پذیرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه گفت: امید است با همکاری و تعامل خوبی که بین تشکل‌های بخش کشاورزی شهرستان وجود دارد ادامه کار برداشت طبق برنامه زمان‌بندی شده حداکثر تا 15 آبان‌ ماه امسال انجام پذیرد و ضایعات به حداقل برسد.

انتهای پیام/آ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول