اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آبفار نهبندان خبر داد:

افتتاح 7 پروژه آبرسانی روستایی در نهبندان

خبرگزاری فارس: مدیر امور آب و فاضلاب روستایی نهبندان از افتتاح هفت پروژه آبرسانی روستایی این شهرستان در هفته دولت خبر داد.

افتتاح 7 پروژه آبرسانی روستایی در نهبندان
غلامرضا نخعی زینلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهبندان اظهار داشت: برای هفته دولت امسال تعداد هفت پروژه آبرسانی به روستاها و شهرک‌های روستایی آماده بهره‌برداری شده است.
وی با بیان اینکه از این تعداد طرح سه پروژه‌ شامل آبرسانی به روستاهای سید مراد، سیکوری و مجتمع طارق است، تصریح کرد: چهار پروژه دیگر نیز در ارتباط با آبرسانی به شهرک‌های روستاهای اسدآباد، مزار سید علی، بیچند و چهارفرسخ است.
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی نهبندان اعتبار هزینه شده برای این تعداد پروژه را بالغ بر یک ‌میلیارد و 149 میلیون تومان دانست.
وی افزود: سه پروژه آبرسانی به روستاها از محل اعتبارات استانی و چهار پروژه آبرسانی به شهرک‌های روستایی نیز از منابع داخلی شرکت تامین اعتبار شده است.
نخعی زینلی با اشاره به اینکه از محل افتتاح این طرح‌ها تعداد 9 روستا از آب آشامیدنی سالم برخوردار می‌شوند، گفت: همچنین تعداد 785 خانواده نیز از مزایای این پروژه‌ها بهره‌مند می‌شوند.
وی با بیان اینکه 102 روستای این شهرستان به وسیله تانکر آبرسانی می‌شود، اظهار داشت: متوسط حمل آب شرب در این شهرستان سالانه 72 هزار متر مکعب و در ماه 6 هزار متر مکعب است.
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی نهبندان ادامه داد: تعداد مشترکان برخوردار از آب در این شهرستان بالغ بر 8 هزار و 400 مشترک هستند.
نخعی زینلی از اختصاص 14 میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک در سال جاری به این نهاد خبر داد و تصریح کرد: این اعتبارات به منظور تکمیل و اتمام پروژه‌های نیمه تمام اختصاص یافته است.
وی با اشاره به اینکه بالغ بر 25 کیلومتر از شبکه‌های فرسوده در این شهرستان بازسازی و تعویض شدند، افزود: تعداد مشترکان راکد در نهبندان 288 مشترک هستند.
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی نهبندان از کاهش 9.3 درصدی مصرف آب روستایی بعد از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در این شهرستان خبر داد و گفت: تعداد 118 روستای نهبندان از آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول