اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آب و فاضلاب روستایی نهبندان خبر داد

اختصاص 17 میلیارد ریال اعتبار تملک به آبفار نهبندان

خبرگزاری فارس: مدیر امور آب و فاضلاب روستایی نهبندان از اختصاص 17 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات تملک به پروژه‌های آبرسانی این شهرستان در سال جاری خبر داد.

اختصاص 17 میلیارد ریال اعتبار تملک به آبفار نهبندان

غلامرضا نخعی زینلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: آب مایه حیات و برای تمامی موجودات زنده هستی‌بخش است اما انسان قدر این نعمت گرانبها را ندانسته و با عدم استفاده درست و صرفه‌جویی آب سبب هدر رفت آن می‌شود.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته از محل اعتبارات تملک و دارایی‌های استان مبلغ 6 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار برای پروژه‌های آبرسانی نهبندان اختصاص یافته است، تصریح کرد: در سال جاری از محل اعتبارات تملک نیز به طرح‌های آبرسانی روستایی این شهرستان 17 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

*افزایش دو و نیم برابری اعتبارات تملک طرح‌های آبرسانی نهبندان

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی نهبندان ادامه داد: این میزان اعتبار اختصاص یافته در سال جاری نسبت به سال گذشته حدود 2.5 برابر افزایش نشان می‌دهد.

علی نخعی زینلی افزود: هم‌اکنون به 80 روستای این شهرستان اعم از روستاهای بالای 20 خانوار و روستاهای زیر 20 خانوار به صورت سیار آبرسانی صورت می‌گیرد.

 این مسئول گفت: آبرسانی سیار به این روستاها توسط چهار دستگاه تانکر دولتی و خصوصی انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: میانگین آب حمل شده در هر ماه توسط تانکرهای سیار برای روستاهای فاقد آب آشامیدنی نهبندان 6 هزار مترمکعب برآورد شده است.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی نهبندان گفت: در حال حاضر در این شهرستان 120 روستای بالای 20 خانوار وجود دارد که از این تعداد هم‌اکنون بیش از 91 روستا از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند.

نخعی زینلی تصریح کرد: هم‌اکنون شاخص آبرسانی روستایی در این شهرستان 80 درصد بوده در حالی که این شاخص در خراسان‌جنوبی 84.8 درصد است و تلاش می‌کنیم با اجرای پروژه‌های مختلف و متعدد شاخص آبرسانی روستایی نهبندان را بهبود بخشیده و به میانگین استانی برسانیم.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول