اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دهه فجر

3 پروژه آب‌رسانی روستایی در نهبندان افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر امور آب و فاضلاب روستایی نهبندان از افتتاح سه پروژه آب‌رسانی روستایی در دهه فجر امسال خبر داد.

3 پروژه آب‌رسانی روستایی در نهبندان افتتاح می‌شود
غلامرضا نخعی‌زینلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهبندان اظهار داشت: برای اجرای این سه طرح اعتباری بالغ بر 15 میلیارد و 683 میلیون ریال هزینه شده و در مجموع بالغ بر 379 خانوار از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه پروژه آب‌رسانی به روستاهای گوند و جوش با اعتبار چهار میلیارد و 322 میلیون ریال آماده و در دهه فجر افتتاح می‌شود، تصریح کرد: از محل اجرای این طرح تعداد سه روستا آب‌رسانی و 112 خانوار از نعمت آب آشامیدنی برخوردار می‌شوند.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی نهبندان به پروژه آب‌رسانی اناران اشاره کرد و افزود: برای این طرح اعتباری معادل یک میلیارد و 400 میلیون ریال صرف شده است.

نخعی زینلی اذعان داشت: با بهره‌برداری از این طرح حدود 20 خانوار از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند می‌شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه فاز دوم مجتمع آب‌رسانی برک - سیدال به عنوان پروژه شاخص این نهاد و شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان‌جنوبی به شمار می‌رود، گفت: برای اجرای این پروژه اعتباری بالغ بر 9 میلیارد و 900 میلیون ریال هزینه شده است.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی نهبندان با اشاره به اینکه اعتبارات این طرح از محل اعتبارات طرح توسعه نهبندان تامین شده است، اظهار داشت: عملیات اجرایی فاز دوم مجتمع آب‌رسانی برک - سیدال از آبان‌ماه سال گذشته آغاز شده و در حال حاضر آماده بهره‌برداری است.

نخعی‌زینلی تعداد خانوارهای برخوردار از محل این پروژه را بیش از 240 خانوار دانست و تصریح کرد: با افتتاح شدن پروژه فاز دوم مجتمع آب‌رسانی برک - سیدال تعداد چهار روستا شامل (روستاهای سیدال، برک، حسین‌آباد قاسم و سر پشته) از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: برای اجرای این پروژه بیش از 22 کیلومتر لوله‌گذاری در شبکه انتقال آب، احداث سه چاهک، ایجاد 26 حوضچه، اتاقک برق، احداث سه منبع ذخیره آب و بیش از 12 کیلومتر جاده دسترسی صورت گرفته است.

لازم به ذکر است که مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان‌جنوبی در بازدید از این پروژه در شهریورماه امسال قول داده بود که این طرح در دهه فجر سال‌جاری مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

انتهای پیام/و20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول