اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک مجسمه ساز و گرافیست:

جای تندیس‎های طلایی حماسه سازان دفاع مقدس خالی است

خبرگزاری فارس: یک مجسمه ساز و گرافیست گفت: باید ساختار شهری را طوری تزیین کرد که بتوان در تک‌تک خیابان‌ها تاریخ پر فراز آن را به یاد آورد، دفاع مقدس جز تاریخ ما است و جای تندیس‎های طلایی حماسه سازان دفاع مقدس خالی است.

جای تندیس‎های طلایی حماسه سازان دفاع مقدس خالی است

روح الله حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: هنر مجسمه‌سازی در دوران دفاع مقدس هنری نبود که بتواند تأثیری در دفاع مقدس داشته باشد اما این هنر پس از جنگ به خوبی می‎توانست مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: از حماسه‌سازان و نقش آفرینان دفاع مقدس تنها خاطره‎های آنها به جای مانده است، پس باید آنها را به نسل جوان پیوند زد و ساختار شهری را طوری تزیین کرد که بتوان در تک‌تک خیابان‎ها تاریخ پرفراز شیبش را به یاد آورد.

گرافیست اصفهانی افزود: هنر مجسمه‌سازی به خوبی می‎تواند در این زمینه نقش آفرینی کند به عنوان مثال شهرداری باید تندیس بزرگان دفاع مقدس و چهره‎های ماندگاری که در عرصه جنگ فخرآفرینی کردند را بسازد و در میدان‎های شهر نصب کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه، پرداخت به تاریخ غرورآفرین ایران باید سرلوحه همه ارگان‌ها باشد گفت: شهرداری می‌تواند در این زمینه اقدامات زیادی را انجام دهد اما متأسفانه در این زمینه کوتاهی می‎شود.

حیدری گفت: شهرداری باید نگاهی خاص و ویژه به هنر معماری مجسمه‌سازی و نقاشی و گرافیک داشته باشد و آنها را برای تزیین شهر میادین و اماکن عمومی شهر در خدمت بگیرد و نگاهی خاص به این هنرها داشته باشد.

انتهای پیام/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول