اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌رضوی:

زیارت نقطه مقابل آسیب‌های اجتماعی است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌رضوی گفت: زیارت در مقابله با آسیب اجتماعی بسیار تاثیرگذار است و به نظر من دین و زیارت اهل بیت نقطه مقابل آسیب‌های اجتماعی است.

زیارت نقطه مقابل آسیب‌های اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد غفاری ظهر امروز در همایش علمی، پژوهشی نقش زیارت در کاهش آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: آسیب اجتماعی از نظر من هر نوع عمل فردی یا جمعی است که در چارچوب اصول دینی، اخلاقی، قواعد و قوانین عام پذیرفته شده رسمی و غیررسمی قرار نداشته باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌رضوی افزود: آسیب‌های اجتماعی را می‌توان به ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی تقسیم کرد و رانت‌خواری و تخریب اموال عمومی نیز جزو آسیب‌های اجتماعی محسوب می‌شود.

غفاری خاطرنشان کرد: در حوزه اجتماعی پرخاشگری، قتل، فرار از خانه، دروغ و تزویر و در حوزه سیاسی رابطه‌گرایی، حذف رقیب و ترور شخصیت را می‌توان نام برد.

وی آسیب‌های اجتماعی را به چهار دسته تقسیم کرد و گفت: آسیب‌های اجتماعی به عوامل فردی مانند بیماری، جنسیت و سن، عوامل روانی مانند قدرت‌طلبی، ترس و اضطراب، عوامل اجتماعی مانند خانواده، مهاجرت و جمعیت و عوامل محیطی مانند روستا و اقلیم تقسیم می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌رضوی افزود: از نظر من غفلت فرد، خانواده، نهادهای آموزشی و دستگاه فرهنگی و حکومتی در آسیب اجتماعی موثرند که عمده غفلت‌‌ها از خود فرد ناشی می‌شود.

غفاری خاطرنشان کرد: نهاد آموزشی در کشور ایران سکولاریسمی است که از آن انسان باتقوا و هماهنگ با اصول دینی و اخلاقی نمی‌توان ساخت و باید به این بخش توجه شود.

وی در ارتباط با آثار زیارت در کاهش آسیب اجتماعی اظهار کرد: زیارت کارکرد قوی در برابر آسیب اجتماعی دارد اما دو شرط شناخت و معرفت و نیز علاقه و محبت را باید همراه داشته باشد که در حوزه معرفتی باید شناخت درست از فردی که زیارت می‌کنیم داشته باشیم و این شناخت عمیق سبب افزایش امور فطری و دینی و علاقه و محبت اهل‌بیت(ع) می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌رضوی یادآور شد: زیارت از دیدگاه من کارکرد هفت‌گانه اعتقادی، تربیتی، سازندگی، سیاسی، فرهنگی، بهداشتی و روحی و روانی دارد.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول