اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون:

سیاستگذاری‌ در آسیب‌های اجتماعی همراه با مبانی دینی باشد

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون گفت: سیاستگذاری‌ها در بحث آسیب اجتماعی در ایران با بهره‌گیری از مبانی دینی نیست و اگر با مبانی دینی همراه شود قطعاً آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند.

سیاستگذاری‌ در آسیب‌های اجتماعی همراه با مبانی دینی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدحسن موسوی‌چلک ظهر امروز در همایش علمی، پژوهشی نقش زیارت در کاهش آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: در ایران اسلامی می‌توان از رویکردهای مبتنی بر دین اسلام به عنوان کامل‌ترین دین و زیارت که یکی از حوزه‌های برتر دین محسوب می‌شود، استفاده کرد.

مدیرکل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در حالی که زیارت برای زائر آثار مثبت و ارزنده‌ای مانند امید، آرامش، نشاط و افزایش اعتماد به نفس دارد اما در کنار این فرآیندهای مثبت تبعاتی را نیز به همراه دارد.

موسوی‌چلک خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته در شهرهای زیارتی در بحث آسیب‌های اجتماعی مقاومتی از سوی مسئولان صورت می‌گرفت که سبب می‌شد تا جلسات مکرری را برای بررسی موضوع آسیب‌های اجتماعی در شهرهای زیارتی با مسئولان استانی داشته باشیم.

وی با اشاره به عوامل آسیب اجتماعی در شهرهای زیارتی گفت: مهاجرت‌پذیری که در شهرهای زیارتی بسیار گسترده شده است و عموماً مهاجران نمی‌توانند جذب محیط‌‌های فعال اجتماعی شوند و افرادی در این محیط‌ها در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند سبب گسترش آسیب‌های اجتماعی می‌شوند.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران یادآور شد: یکی از آسیب‌های آشکار اجتماعی شهرهای زیارتی تکدی‌گری است و در این شهرها توزیع مواد مخدر اتفاق می‌افتد که به خاطر زیارتی‌بودن شهر توجه زیادی به آن نمی‌شود.

موسوی‌چلک در ارتباط با کودکان خیابانی، افزود: کودکان خیابانی در شهرهای زیارتی دست‌فروشی می‌کنند که آ‌نها بیشترین آسیب را در اجتماع می‌بینند و همچنین مشاغل کاذب که افراد را به سمت آسیب اجتماعی سوق می‌دهد.

وی یادآور شد: بحث سرقت در شهرهای زیارتی نگرانی زیادی را برای زائران در تامین امنیت اموال ایجاد می‌کند.

مدیرکل دفتر امور آسیب های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: در شهرهای زیارتی باید پیشگیری را در سطح اول قرار داد و باید در این ارتباط برنامه‌ریزی کرد و می‌توان با تولید فیلم در نقش زیارت برای کاهش آسیب اجتماعی از آسیب‌های اجتماعی کاست.

مدیرکل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون گفت: سیاستگذاری‌ها در بحث آسیب اجتماعی در ایران با بهره‌گیری از مبانی دینی نیست و اگر با مبانی دینی همراه شود قطعاً آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول