اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه میبد:

رفع آسیب‌های اجتماعی از اولویت‌های دستگاه قضا باشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان میبد با تاکید بر رفع آسیب‌های اجتماعی گفت: رفع آسیب‌های اجتماعی از اولویت‌های دستگاه قضا و مورد توجه قضات باشد.

رفع آسیب‌های اجتماعی از اولویت‌های دستگاه قضا باشد

 به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله علیرضا اعرافی پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگستری شهرستان میبد اظهار داشت: قوه قضاییه باید در چهارچوب قانون با نهادهای انتظامی، سیاسی و امنیتی همکاری لازم را داشته باشد و در رفع آسیب‌های اجتماعی بکوشد.

وی با بیان اینکه رفع آسیب‌های اجتماعی باید یکی از اولویت‌ها باشد، تاکید کرد: قضات باید به دور از هر نوع تاثیرپذیری راهکار مناسبی را نیز در این زمینه ارائه کنند.

اعرافی با تقدیر از خدمات دستگاه قضا بیان کرد: دادگستری شهرستان میبد با بهره‌گیری از نیروهای متعهد و متخصص تلاش خوبی در اجرای عدالت داشته است.

اعرافی اظهار داشت: قسط و عدل از جمله مباحثی است که در قرآن مورد تاکید قرار گرفته است و از دیدگاه قرآن، حاکمان و قضات باید در اجرای عدالت همواره خداوند را مدنظر داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه جایگاه دستگاه قضایی در اسلام رفیع و ارزشمند است، گفت: این دستگاه بدون تعامل با نهادهای امنیتی، انتظامی و سیاسی نمی‌تواند موفق باشد.

اعرافی عنوان کرد: شأن و جایگاه دستگاه قضایی باید در نظام اسلامی حفظ شود زیرا مسئولیت خطیری بر عهده قوه قضائیه گذاشته شده که می‌تواند تصمیمات سرنوشت‌سازی بگیرد.

رئیس کل دادگستری استان یزد نیز در ادامه این مراسم بر اجرای عدالت در جامعه تاکید کرد و گفت: این مقوله همواره باید مورد توجه قضات قرار گیرد و قضات وظیفه دارند تمام توان خویش را در راه اجرای عدالت و احقاق حق مظلوم به کار گیرند.

غلامحسین حیدری اظهار داشت: قاضی باید بداند در راه اجرای عدالت مسئولیت سنگینی برعهده دارد و هم‌ردیف مسئولیت امامان معصوم(ع) و پیامبران است.

وی خیرخواهی و ارشاد مردم را از دیگر خصوصیات قاضی عادل برشمرد و افزود: مهر ورزیدن به مردم و برخورد خوب از وظایف قضات و کارگزاران حکومتی در نظام اسلامی است که این مهم نیز همواره مورد تاکید بنیانگذار انقلاب اسلامی بوده است.

حیدری با بیان اینکه ساده زیستی از ویژگی‌های بارز شخصیتی پیشوای اول شیعیان بود، گفت: اگر همه ما آیات قرآنی و روایات و احادیث معصومین را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم در زندگی کمتر دچار مشکل خواهیم شد.

نماینده مردم شهرستان میبد در مجلس نیز در این مراسم با اشاره به پیچیدگی‌های کار دستگاه قضایی گفت: مجلس شورای اسلامی در سطح کلان تلاش دارد خلأهای قانونی قوه قضائیه را رفع کند و قوانین جامع و کاملی را در این زمینه به تصویب برساند.

حجت‌الاسلام سید جلال یحیی‌زاده با تقدیر از تعامل دادگستری میبد و سایر دستگاه‌ها در این شهرستان اظهار داشت: خوشبختانه در سایه این تعامل امنیت خوبی برقرار است و امیدواریم که این روند ادامه داشته باشد تا همواره مردم احساس آرامش داشته باشند.

وی افزود: با تصویب قوانین جدید و منطقی در مجلس و نیز ایفای نقش درست مدیران دستگاه‌ها، کار سنگین دستگاه قضا به مراتب کمتر خواهد شد.

یحیی‌زاده تاکید کرد: ایجاد معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در دستگاه قضایی نیز به طور قطع مشکلات زیادی را حل می‌کند و می‌تواند از وقوع بسیاری از جرائم جلوگیری کند.

در این مراسم از تلاش‌های علی‌محمد شهیدی‌فر تقدیر و حسین دهقانی فیروزآبادی به عنوان رئیس دادگستری شهرستان میبد معرفی شد.

انتهای پیام/صا10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول