اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان:

توسعه برنامه‌های دینی راه مقابله با آسیب‌های اجتماعی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان بر تقویت و توسعه برنامه‌های دینی و قرآنی در جامعه تاکید کرد و از آن به عنوان بستری برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی نام برد.

توسعه برنامه‌های دینی راه مقابله با آسیب‌های اجتماعی است

سیدمحمدعطا رحمانی‌آبیدر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: نهادینه کردن آموزه‌های دینی و اخلاقی در جامعه موجب شکست توطئه‌های فرهنگی و جنگ نرم  دشمنان می‌شود.

به گفته وی، در دین مبین اسلام بر توجه به ارزش‌ها و آموزه‌های اخلاقی در جامعه به ویژه در میان خانواده‌ها  تاکید بسیاری شده است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان خاطرنشان کرد: یکی از دستورات مهم و اثرگذار دین اسلام برای کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی توجه به تقویت و استحکام بنیان خانواده و دور ساختن افراد جامعه از گرایش به سمت مشکلات و نارسایی‌های اجتماعی است.

رحمانی آبیدر اضافه کرد: در صورت انجام فرایض دینی، نهادینه کردن باورها و تفکرات سازنده اعتقادی در میان مردم و حرکت به سمت اعمال و واجبات دینی نظیر نماز، روزه و دیگر رفتارهای اسلامی جامعه از هرگونه آسیب ناشی از ناهنجاری‌ها محافظت خواهد شد.

وی از دین اسلام به عنوان دین رستگاری و سعادت نام برد و افزود: دین مبین اسلام معیارهای مورد نیاز برای رستگاری انسان را در بطن خود دارد و هر قدر بنیان‌های اجتماعی از جمله ارکان تشکیل‌دهنده خانواده با آن معیارها منطبق شود به همان مقدار از شایستگی، برتری و استحکام برخوردار خواهد شد.

به گفته مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان، خروجی خانواده‌های سالم و سعادتمند در حقیقت انسان‌های شایسته و موثر در ساخته شدن جامعه ایده‌آل اسلامی هستند.

رحمانی‌آبیدر افزود: بر این اساس برای رهایی از معضلات اجتماعی توجه هر چه بیشتر به کانون خانواده‌ها امری ضروری است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این وظیفه همه مسلمانان است که با رعایت و پایبندی به موازین شرعی و اطاعت از دستورات الهی برای خنثی کردن توطئه‌های فرهنگی استکبار جهانی علیه ارزش‌ها و باورهای اصیل اسلامی و الهی تلاش کنند.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول