اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی خبر داد

ارسال 130 مقاله به همایش علمی نقش زیارت در کاهش آسیب‌های اجتماعی

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی گفت: 130 مقاله به همایش علمی، پژوهشی نقش زیارت در کاهش آسیب‌های اجتماعی در دهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) ارسال شد.

ارسال 130 مقاله به همایش علمی نقش زیارت در کاهش آسیب‌های اجتماعی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، تهمینه شکیب ظهر امروز در همایش علمی، پژوهشی نقش زیارت در کاهش آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: امسال توانستیم مقدمات زیارت امام رضا (ع) را برای 10 هزار نفر مددجو زیارت اولی فراهم کنیم.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی افزود: در راستای همایش علمی، پژوهشی نقش زیارت در کاهش آسیب‌های اجتماعی از سال گذشته توفیق داشتیم تا از پاییز سال 90 طرح موضوع را داشته و فراخوان این همایش نیز با پوستری در پاییز 90 اعلام شد.

شکیب خاطرنشان کرد: موضوع همایش با پنج محور نقش فرهنگ و سیره رضوی در کاهش آسیب‌های اجتماعی، بررسی آسیب‌های اجتماعی در شهرهای زیارتی و نقش زیارت در ارتقای سلامت مشخص شد.

وی یادآور شد: مقالات رسیده به جشنواره توسط کمیته علمی و هیئت داوران بررسی می‌شود که از هر موضوع سه مقاله برگزیده می‌شود و افراد برگزیده مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی افزود: خلاصه مقالات برگزیده چاپ شده و امیدواریم تمام مقالات را بتوانیم چاپ و تحلیل کنیم تا نقشه راهی برای بهزیستی باشد.

شکیب در ارتباط با برگزیدگان این همایش گفت: برگزیدگان از کرمانشاه، خوزستان، اصفهان، نیشابور و مشهد مقدس بودند و با استقبالی که صورت گرفته امیدواریم بتوانیم یک دبیرخانه دائمی تشکیل دهیم.

وی با اشاره به نقش زیارت در کاهش آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: زیارت سبب تحکیم بنیاد خانواده می‌شود و اعتقادات دینی بر سلامت اجتماعی افراد موثر است و زیارت با معرفت می تواند نقش واکسیناسیون اجتماعی برای افراد داشته باشد.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی تاکید کرد: چون پیشگیری هزینه کمتری دارد و ضمن اینکه کسی که دچار آسیب اجتماعی می‌شود بازگشت دوباره او به جامعه سخت‌تر می‌شود بهتر است برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برنامه‌ریزی شود.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول