اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان:

هیئت‌های مذهبی محیطی امن برای تربیت جوانان هستند

خبرگزاری فارس: فرماندار کوهبنان گفت: هیئت‌های مذهبی از دیرباز محیطی امن، مقدس و مطمئن برای تربیت نیروهای مذهبی و پرورش جوانان هستند.

هیئت‌های مذهبی محیطی امن برای تربیت جوانان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، منصور متقی ظهر امروز در دیدار جوانان هیئت بنی‌هاشم این شهرستان اظهار داشت: با توجه به سابقه فرهنگی و مذهبی این شهرستان و وجود علما و عرفای به نام طی تاریخ کوهبنان از خانواده‌ها انتظار می‌رود فرزندان خود را تشویق کنند تا در هیئت‌های مذهبی بیشتر حضور یابند و از آموزه‌های دینی برخوردار شوند.

وی افزود: آنان که در این دنیا دل در گرو عشق امام حسین (ع) دارند و وجودشان سرشار از محبت اهل‌ بیت عصمت و طهارت (ع) است در آخرت با امامان خود محشور می‌شوند و به سعادت ابدی می‌رسند.

متقی ورود بیش از پیش نوجوانان و جوانان به هیئت‌های مذهبی شهرستان را از ضرورت‌های امروز جامعه دانست و ابراز داشت: امروز دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی از پیشرفت‌های علمی و توان بالای نظامی نیروهای نظامی و انتظامی کشورمان به شدت به هراس افتاده‌اند.

وی تصریح کرد: بر این اساس با تهاجم فرهنگی قصد دارند نوجوانان و جوانان کشورمان را به انحراف کشانده آنان را با اسلام و مذهب بیگانه و افکارشان را از دین و انقلاب اسلامی منحرف کنند.

فرماندار کوهبنان گفت: هیئت‌های مذهبی دو ویژگی روحانی‌ محوری و مسجد‌ محوری را باید سرلوحه کار هیئت قرار دهند، حضور روحانی در هیئت‌ها و استفاده از منبر و موعظه موجب افزایش بصیرت در جوانان می‌شود و از طرفی حضور هیئت‌ها در مساجد موجب رونق این مکان مذهبی و نزدیکی بیشتر نوجوانان و جوانان به برنامه‌های مذهبی می‌شود. 

متقی اذعان داشت: مسئولان و جوانان هیئت‌های مذهبی باید توصیه‌ها و فرمایشات گهربار مقام معظم رهبری در استفاده از اسناد معتبر در مداحی‌ را سرلوحه کار خود قرار دهند تا در مسیر فعالیت خود گرفتار انحراف نشوند و از سویی هیئت‌های مذهبی در شهرستان برای پیشرفت در هدف و جلوگیری از انحراف باید آسیب‌شناسی کنند.

حجت‌الاسلام قربانی مسئول هیئت مذهبی جوانان بنی‌هاشم کوهبنان گفت: این هیئت شعار بصیرت با ولایت تا قیامت را به عنوان سرلوحه فعالیت خود قرار داده و در زمینه تشکیل گروه تواشیح‌، برپایی نمایشگاه از دست خط‌، نامه‌ها و وصیتنامه شهدا‌، جانبازان و آزادگان‌، ختم قران در هر روز ماه مبارک رمضان در حرم مطهر حضرت بی‌بی عصمت‌، برگزاری مراسم پرفیض دعای کمیل و ...‌ فعالیت می‌کنند.

وی از راه‌اندازی گروه تعزیه‌خوانی در این هیئت خبر داد و افزود: قصد داریم در 23 ماه مبارک رمضان در محل امامزاده بی‌بی عصمت مراسم تعزیه‌خوانی را اجرا کنیم.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول