اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای هیئات مذهبی قم:

هیئت‌های مذهبی مؤثرترین تشکل در جامعه هستند

خبرگزاری فارس: دبیر شورای هیئات مذهبی قم هیئت‌های مذهبی را مهم‌ترین تشکل در جامعه دانست و بر بهره‌گیری از ظرفیت هیئت‌ها تاکید کرد.

هیئت‌های مذهبی مؤثرترین تشکل در جامعه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محمدعلی بختیاری‌زاده در گردهمایی مسئولان هیئات مذهبی قم که به همت سازمان تبلیغات و شورای هیئات مذهبی در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی قم برگزار شد اظهار کرد: طرح آموزش مفاهیم قرآن و احکام در شورای هیئات مذهبی تصویب شده و در هیئات استان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بحث اهمیت به موضوعات قرآنی از سال گذشته آغاز شد تصریح کرد: رویکرد شورای هیئات مذهبی استان این است که آموزش‌های قرآنی، فرهنگی، عقیدتی و... به صورت هدفمند باشد.

دبیر شورای هیئات مذهبی قم با تاکید بر اینکه هیئات در ماه مبارک رمضان هر شب جلسات ترتیل و مفاهیم قرآن برگزار می‌کنند اضافه کرد: این جلسات با محوریت مربی قرآن و نظارت و ارزشیابی شورای هیئات صورت می‌گیرد.

بختیاری‌زاده با اشاره به اینکه هیئات مذهبی سعی کنند، برنامه‌ها و جلسه‌های خود را مستندسازی کنند خاطر نشان کرد: هر هیئت مذهبی باید استاد قرآن داشته باشد و این مستلزم هزینه‌ای است که شورای هیئات مذهبی تقبل کرده است.

وی با تاکید بر اینکه شورای هیئات مذهبی طبق سنوات گذشته در پایان ماه مبارک رمضان آزمون قرآنی برگزار خواهد کرد افزود: کتابی با عنوان بهار قرآن آماده شده و از هر جزء قرآن موضوعی را مورد بررسی قرار داده است که به زودی در هیئات مذهبی توزیع خواهد شد.

دبیر شورای هیئات مذهبی قم تصریح کرد: به 100 نفر که رتبه برتر کسب کنند به قید قرعه کمک هزینه سفر به عتبات عالیات و مشهد مقدس اهدا خواهد شد و از هیئاتی هم که بیشترین افراد را در این مسابقه معرفی کنند، تقدیر خواهد شد.

بختیاری‌زاده با تاکید بر اینکه مؤثرترین تشکل تاثیرگذار در جامعه هیئات مذهبی هستند اظهار کرد: هیئات مذهبی از فرهنگ عاشورایی نشأت گرفته‌اند و وظیفه دارند دین و قرآن را تبلیغ و مردم و جوانان را جذب کنند.

دبیر شورای هیئات مذهبی قم با اشاره به اینکه به احترام مراجع تقلید مسابقات ورزشی هیئات که پس از افطار برگزار می‌شد لغو شد اضافه کرد: احتمالا این مسابقات در زمان دیگری برگزار شود.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول