اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

خرافات نباید به هیئت‌های مذهبی راه یابد

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی تهران گفت: باید از ورود شبهات و خرافات غلط در ارتباط با آداب و معارف اسلامی در هیئت‌های مذهبی جلوگیری شود.

خرافات نباید به هیئت‌های مذهبی راه یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، محمد غلامرضایی ظهر امروز در دوره آموزشی تخصصی مسئولان هیئت‌های مذهبی شهرستان‌های فردوس، بشرویه و سرایان اظهار کرد: مدیریت فرهنگی در هیئت‌های مذهبی باید تقویت شود و هیئت‌های مذهبی با تقویت مدیریت فرهنگی نسبت به برخورد با جنگ نرم دشمنان اهتمام جدی داشته باشند.

وی به نقش مؤثر هیئت‌های مذهبی در مبارزه با جنگ نرم دشمن اشاره کرد و افزود: جنگ نظامی دشمن دیگر به پایان رسیده و امروز جنگ فرهنگی با مفاهیم و تکنیک‌های جدید سعی در تخریب آرا و افکار جوانان جامعه دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی تهران تصریح کرد: روحانیان و مسئولان هیئت‌های مذهبی وظیفه خطیری در مقابله با جنگ نرم دشمن به عهده دارند و باید به رسالت خود توجه ویژه‌ای داشته باشند.

غلامرضایی اضافه کرد: مسئولان هیئت‌های مذهبی باید خرافه و شبهات غلط در ارتباط با آداب و رسوم دینی و معارف اسلامی در هیئت‌های مذهبی را از بین ببرند و از ورود خرافات و بدعت‌های جدید منع خردمندانه‌ای داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مدیریت هیئت‌های مذهبی نباید در حد تشریفات و تعارفات خلاصه شود، گفت: معروفیت سخنرانان و وعاظ در هیئت‌های مذهبی مورد نظر نیست بلکه سخنرانی کیفی، اثرگذار و آشنا به مفاهیم دینی است که می‌تواند در پویایی هیئت‌های مذهبی تاثیرگذار باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فردوس نیز هدف از برگزاری این دوره تخصصی را ارتقای سطح آگاهی علمی و دینی مسئولان و اعضای هیئت‌های مذهبی در ارتباط با مدیریت کیفی، غنابخشی به محتوای برنامه‌های دینی، قرآنی و مداحی هیئت‌های مذهبی عنوان کرد.

حجت‌الاسلام محمد مرادی افزود: آسیب‌شناسی فرهنگ عزاداری و آشنایی بیشتر هیئت‌های مذهبی به آداب و رسوم مورد رضای اهل بیت ‌(ع) و همخوان با آموزه‌های دینی، نماز، احکام و قرآن از دلایل اصلی برگزاری این دوره آموزشی یک روزه است.

دوره آموزشی تخصصی مسئولان هیئت‌های مذهبی شهرستان‌های فردوس، بشرویه و سرایان با محوریت مدیریت تشکل‌های دینی در محل هیئت مهدیه شهرستان فردوس برگزار و برای شرکت‌کنندگان در این دوره آموزشی نیز گواهینامه پایان دوره صادر می‌شود.

در این دوره آموزشی همچنین از 15 هیئت مذهبی شهرستان فردوس تجلیل شد.

انتهای پیام/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول