اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار‌ کوهبنان:

هیئت‌های مذهبی در حفظ ارزش‌های اسلامی مؤثر هستند

خبرگزاری فارس: فرماندار‌ کوهبنان گفت: هیئت‌های مذهبی در حفظ و صیانت از ارزش‌های والای اسلامی و دفاع از ولایت ‌نقش مهمی دارند.

هیئت‌های مذهبی در حفظ ارزش‌های اسلامی مؤثر هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، منصور متقی ظهر امروز در جلسه شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان کوهبنان با اشاره به اهمیت شب‌های قدر و تسلیت‌ ایام شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) اظهار داشت: شورای هیئت‌های مذهبی در حفظ و صیانت از ارزش‌های اهل ‌بیت (ع) توانسته است با مدیریت صحیح و درایت لازم برای ترویج و گسترش اسلام ناب محمدی (ص)، پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی‌ و حمایت از منویات مقام معظم رهبری به خوبی گام بردارد.

وی گفت: نقش هیئت‌های مذهبی کلیدی بوده، لذا با فکر آحاد مردم، ایمان و ... آنان در ارتباط هستند، حال که هیئت‌های مذهبی ریشه در تاریخ ایران دارند، می‌توانند ‌نقش به سزایی در حفظ اندیشه‌ها و ترویج دین مقدس اسلام ‌به خوبی ایفا کنند.

متقی ابراز داشت: این نقش چه قبل از انقلاب اسلامی و چه بعد از آن همواره وجود داشته ‌و تأثیرات فرهنگی آن در تمام ادوار به استناد تاریخ قابل بررسی است.

وی در مورد اهمیت برگزاری ایام شهادت مولای متقیان توسط هیئت‌های مذهبی عنوان کرد: با توجه به اینکه در گذر ‌شب‌های با‌ عظمت قدر و فرا رسیدن 21 ماه مبارک رمضان سالروز شهادت مولای متقیان علی (ع) هستیم، امیدواریم هیئت‌های مذهبی با برنامه‌ریزی و هماهنگی مناسب مراسم‌های جذاب و ‌در خور شأن مقام و عظمت‌ نخستین شهید محراب در سطح شهرستان برگزار کنند.

فرماندار کوهبنان خاطرنشان کرد: هیئت‌های مذهبی با تقویت فرهنگ دینی، تقویت باورهای اعتقادی در جوانان و رشد دینداری آنان می‌توانند به مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب ‌اقدام کنند و زمینه شکست و نابودی آنان را رقم بزنند. 

وی اذعان داشت: پاسداری از ارزش‌های انقلاب و اسلام، انتقال اعتقادات و باورهای دینی و ولایتمداری از جمله شاخص‌های مهم و اصلی هیئت‌های مذهبی است، لذا هیئت‌های مذهبی سرمایه ملی و تاریخی ‌این مرز و بوم به حساب می‌آیند و کاربردهای‌ آنان فقط در مراسم مذهبی‌، مداحی و عزاداری خلاصه نمی‌شود.

متقی با تأکید بر اینکه هیئت‎های مذهبی نباید تنها به عزاداری و جشن اهل‌ بیت (ع)‌اکتفا کنند، ابراز داشت: برگزاری جلسات قرآنی، برگزاری جلسات روشنگری‌، راه‌اندازی حلقه‌های طرح صالحین بسیج در مساجد‌، برپایی محافل انس با قرآن کریم و مسابقات قرآنی، فعال کردن پایگاه‌های مقاومت مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و ...‌ باید در هیئت‎های مذهبی رونق گیرد و در این راستا معرفت‌افزایی باید محور اصلی فعالیت‎های ‌مسئولان هیئت‎های مذهبی باشد.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول