اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار همدان:

هنوز در پر کردن خلأ اخلاقی جامعه پرسه می‌زنیم

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان گفت: در حال حاضر از خلأ اخلاقی در جامعه برخوردار هستیم و هنوز نتوانسته‌ایم این خلأ را پر کنیم و هنوز پرسه می‌زنیم.

هنوز در پر کردن خلأ اخلاقی جامعه پرسه می‌زنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌اکبر فامیل‌کریمی پیش از ظهر امروز در همایش علمی پژوهشی هجرت امام رضا(ع) و هجرت‌های تابعه با رویکرد تمدنی در همدان با بیان اینکه اگر دفاع مقدس را معرفی کنیم، شاخصه‌های زیادی مطرح می‌شود، افزود: یکی از برترین شاخصه‌ها فرهنگ اهل بیت است به طوری که در دفاع مقدس‌ هیچ نقطه‌ای یافت نمی‌شود که وابسته به فرهنگ اهل ‌بیت نباشد.

وی تصریح کرد: اگر مجاهدت و ایثارگری که با الگوگیری از اهل ‌بیت بود، در دفاع مقدس نبود، هیچ مؤلفه‌ای نمی‌توانست آنها را پایدار نگه دارد چرا که بخش عمده‌ای از قوام، استحکام و شکوفایی دفاع مقدس از فرهنگ اهل ‌بیت شکل گرفته است.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه برخی مواقع به غربت امام رضا(ع) خیلی سطحی نگریسته می‌شود، افزود: امروزه نگاه به واژه غربت نامفهوم است که مفهوم غربت باید از طریق اندیشمندان تبیین شود.

وی اذعان کرد: هنوز در جامعه نتوانستیم اضلاع و ابعاد علم و فرهنگ امام رضا(ع) را معرفی کنیم که این خود بخشی از غربت ایشان است.

فامیل‌کریمی بر معرفی جدی و دقیق برجستگی‌های علمی امام رضا(ع) تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه امروز جامعه از برخورداری به ابعاد علمی اهل بیت محروم است، می‌توان مصادیقی که برای عموم مردم قابل فهم باشد را مطرح کرد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر از خلأ خلاقی در جامعه برخوردار هستیم و هنوز نتوانسته‌ایم این خلأ را پر کنیم و هنوز پرسه می‌زنیم.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان با اشاره به برخی اظهارات نظریه‌پردازان ابراز داشت: نظریه‌پردازانی که در حوزه اخلاق وارد شده و ما نیز از آنها تقلید می‌کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که این نظریه‌پردازان نیز نتوانسته‌اند مؤلفه‌های اصلی را بیان کنند.

به گفته وی، خلأهای زیادی را در فرهنگ اهل بیت داریم که سرشار از دارایی‌هاست و همه خوبی‌ها و زیبایی‌ها را می‌تواند تبیین کند.

فامیل‌کریمی اضافه کرد: اگر با بی‌هویتی در طیف‌ها مواجه هستیم به این علت است که ما نتوانستیم شعرا را در عالی‌ترین جهات کمیت و کیفیت معرفی کنیم.

به گفته وی، علم امام معصوم هنوز برای ما به آن صورت که باید روشن شود، مفهوم نیافته است.

معاون سیاسی- امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه هنوز میزان برخورداری عالم تشیع از مصادیق فضل و فضیلت ناشناخته است، یادآور شد: امیدواریم با برشی که هنوز اتفاق نیفتاده است، بتوانیم در جامعه این فضائل را معرفی کنیم.

وی در پایان اضافه کرد: در جامعه ما حوزه فرهنگ می‌تواند سرلوحه و پیشقراول توسعه فرهنگی و اقتصادی قرار گیرد و ما را در فضای هدایتی خود قرار دهد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول