اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بازرسی کشور:

شیخ رجبعلی خیاط مرد اخلاق بود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرسی کشور با اشاره به اینکه پیامبر گرامی اسلام (ص) علت مبعوث شدن خود را رساندن اخلاق مردم به کمال دانسته است، گفت: از پیام‌های اصلی مرحوم شیخ نیز حفظ اخلاق نیکو و خوش‌اخلاقی با مردم بوده است.

شیخ رجبعلی خیاط مرد اخلاق بود

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در مراسم «هبوط تا ملکوت» که به مناسبت پنجاه و یکمین سالگرد درگذشت شیخ رجبعلی نکوگویان که در ابن بابویه شهرستان ری برگزار شد، اظهار داشت: خداوند را شاکریم که هنوز در جمهوری اسلامی ایران چنین مجالسی برگزار می‌شود.

واکنش مرحوم شیخ در هنگام عصبانی شدن

رئیس سازمان بازرسی کشور افزود: علما الهام‌بخش ما هستند. یکی از ویژگی‌های شیخ صدوق خوش‌خلقی بوده است. در احوالات مرحوم شیخ می‌خواندم که ایشان هنگام عصبانیت به خارج از خانه می‌رفته و عصبانیت خود را کنترل می‌کرده است.

وی با تأکید بر خوش‌خلقی با مردم ادامه داد: خوش‌اخلاقی اساس اسلام است. یکی از ویژگی‌های برجسته‌ شیخ رفتار خوب با مردم بود. حضرت محمد (ص) می‌فرمایند «اسلام یعنی خوش‌خلقی» و در حدیث دیگری علت مبعوث شدن خود را رساندن اخلاق مردم به کمال معرفی کرده است. خداوند نیز در قرآن کریم به پیامبر گرامی اسلام (ص) خطاب می‌کند «ای پیامبر! ما تو را بر اخلاق بزرگ و والا یافتیم.»

پورمحمدی در ادامه بیان داشت: بعضی از ما ادعای دیانت می‌کنیم اما حتی حاضر به دادن جواب سلام افراد نیستیم و به‌راحتی یکدیگر را تحقیر می‌کنیم. امروزه تحقیر کردن سکه جامعه ما شده است و با این وجود ما با چه زبانی می‌توانیم بگوییم که پیرو پیامبر گرامی اسلام (ص) هستیم؟

ما باید برای ائمه زینت باشیم

رئیس سازمان بازرسی کشور با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) عنوان کرد: ایشان در روایتی می‌فرمایند «برای ما زینت بوده و مایه شرمساری ما نباشید.» ما باید خوب رفتار کنیم تا هرکس که به ما رسید بگوید آفرین به شیعه امام صادق (ص) که خوش‌رفتار و بزرگوار است.

وی در ارتباط با پیام اصلی شیخ رجبعلی نکوگویان ابراز داشت: پیام شیخ این است که ای شیعه امیرالمؤمنین (ع) اخلاقت را حفظ کن و با مردم خوش‌اخلاق باش. امام صادق (ع) نیز فرمودند «اسلام دین خوش‌اخلاقی است.» با این اوصاف ما باید به اعمال خود مراجعه کنیم و ببینیم آیا واقعا شیعه امام صادق (ع) هستیم یا خیر.

شیعیان باعث اقتدار اسلام شده‌اند

پورمحمدی با اشاره به اینکه شیعیان موجب اقتدار اسلام هستند، یادآور شد: خداوند متعال را هزار بار شاکریم که امروزه ما شیعیان موجب اقتدار اسلام شده‌ایم و اسلام به ما افتخار می‌کند. امروزه همان‌طور که مشاهده می‌کنید حاکمان بعضی از کشورها دستاوردهای خود را به کشورهای دیگر اهدا می‌کنند و در برابر کشورهایی نظیر آمریکا و اسرائیل سر تعظیم فرود می‌آورند.

رئیس سازمان بازرسی کشور ادامه داد: امروزه به برکت شیخ رجبعلی خیاط جوانان ما آماده دفاع از کشور خود هستند. امام خمینی (ره) آمدند و با استفاده از جوانان با غیرت باعث شکل گرفتن انقلاب بزرگ جهانی شدند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان طمع کرده‌‌اند، تصریح کرد: دشمنان طمع کرد‌ه‌اند و می‌خواهند نور خدا را خاموش کنند. این مشکلات اقتصادی که بر ما چیره شده، تلاش دشمنان برای شکستن اراده و وحدت ما است. آنها می‌خواهند توان ما را تحلیل برند و ما از خودمان ناامید شویم.

وظایف ما در برابر تحریم‌‌های اقتصادی

پورمحمدی در پایان در تشریح وظایف ما برای مقاومت در برابر تحریم‌ها خاطرنشان کرد: ما باید بدانیم که سرمایه‌های عظیمی داریم و می‌توانیم به آن تکیه کنیم. سرمایه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایمان، یاد خدا، ائمه اطهار (ع)، ملت وفادار و مؤمن، وحدت یکپارچه و رهنمودهای مقام معظم رهبری است و ما نباید این‌ها را نادیده بگیریم، چرا که نعمت‌های خداوند هستند و باید از آنها به بهترین صورت استفاده کنیم.

انتهای پیام/ب10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول