اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در حوزه علمیه خواهران صورت گرفت

پذیرش طلاب خواهر در رشته اخلاق و تربیت اسلامی در سطح سه

خبرگزاری فارس: مدیر ارتباطات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران از پذیرش 11 طلبه در رشته اخلاق و تربیت اسلامی برای نخستین بار در سطح سه خبر داد.

پذیرش طلاب خواهر در رشته اخلاق و تربیت اسلامی در سطح سه

حجت‌الاسلام علی مولایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران اظهار کرد: بیش از 300 مدرسه علمیه سطح دو در کشور وجود دارد که 40 هزار نفر از طلاب در این مدارس مشغول تحصیل هستند.

وی خاطر نشان کرد: حدود 9 هزار و 500 طلبه جدید در دوره عمومی معادل کارشناسی پذیرش شده‌اند که در رشته الهیات به تحصیل می‌پردازند.

مدیر ارتباطات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه 44 مدرسه علمیه سطح سه در کشور وجود دارد گفت: این مدارس به مرکز تخصصی و مؤسسه آموزش عالی حوزوی معروف شده‌اند که 936 نفر از طلاب موفق به ورود به این مرکز شده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: طلاب سطح سه در رشته‌های تفسیر و علوم قرآن، فقه و اصول، فلسفه اسلامی، کلام اسلامی، مطالعات اسلامی زنان، تاریخ اسلام، برای نخستین بار در رشته اخلاق و تربیت اسلامی پذیرش شده‌اند.

مولایی یادآور شد: 593 نفر در رشته‌های سطح سه حضوری قبول شده‌اند که از این تعداد 271 نفر در رشته تفسیر و علوم قرآنی، 158 نفر در رشته فقه و اصول، 10 نفر در رشته فلسفه اسلامی، 11 نفر در رشته اخلاق و تربیت اسلامی و 26 نفر در رشته تاریخ اسلام پذیرش شده‌اند.

وی ادامه داد: 87 نفر در رشته‌های نیمه حضوری سطح سه قبول شده‌اند‌ که از این تعداد 69 نفر در رشته تفسیر و علوم قرآن و 18 نفر در رشته فقه و اصول پذیرفته شده‌اند.

مدیر ارتباطات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران یادآور شد: 256 نفر در رشته‌های غیرحضوری سطح سه قبول شده‌اند که از این تعداد 103 نفر رشته تفسیر و علوم قرآنی، 103 نفر رشته فقه و اصول و 50 نفر در رشته تاریخ اسلام پذیرش شده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: تلاش مدیریت پذیرش و سنجش این بوده که در واقع ظرفیت را افزایش دهد تا علاقه‌مندان بیشتری برای ورود به حوزه علمیه خواهران پذیرش شوند.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول