اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد

دوره آموزشی اخلاق در خانواده در گچساران برگزار شد

خبرگزاری فارس: مسئول امور دفتر بانوان هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: به همت هلال‌احمر این استان، دوره آموزشی اخلاق در خانواده با حضور 90 عضو جوان و داوطلب در گچساران برگزار شد.

دوره آموزشی اخلاق در خانواده در گچساران برگزار شد

سیده زهرا رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چرام با اشاره به نقش اخلاق در خانواده اظهار داشت: از نقش‌های مهّم اخلاق در خانواده تأثیر در شکل‌گیری سبک رفتار والدین در خانواده است.

وی افزود: اخلاق حسنه در خانواده می‌تواند بسیاری از صفات زشت و نامطلوب را از محیط گرم و با صفای خانواده دور کرده و صفات و خصلت‌های پسندیده اخلاقی را حاکم کند.

مسئول امور دفتر بانوان هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد مهم‏ترین رابطه میان انسانى با انسان دیگر را رابطه فرزند با پدر و مادر دانست و گفت: آن چه پدر و مادر براى فرزند انجام می‌دهند به هیچ وجه قابل جبران و مقابله نیست و از این رو نمى‌‏توان بر اساس قاعده قسط و عدل رفتار آنان را پاسخ داد.

رضوی با بیان این که سلامت و سعادت یک جامعه تا حدود زیادی به وضع خانواده‌ها و کیفیت روابط بین زن و شوهر و والدین و فرزندان بستگی دارد، عنوان کرد: هرچه روابط اعضای خانواده بهتر و سالم‌تر باشد زندگی شیرین‌تر و با صفاتر خواهد بود و فرزندان نیز بیشتر به خانواده وابسته می‌مانند و از خطر انحراف حفظ می شوند.

وی با اشاره به نقش زنان در تحکیم بنیان خانواده خاطرنشان کرد: به این منظور دفتر امور زنان جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد با همکاری کمیسیون امور بانوان یک دوره آموزشی با عنوان اخلاق در خانواده برگزار کرد.

این مسئول در ادامه اضافه کرد: در این دوره که با دعوت از یکی از علما و حضور 90 نفر از خواهران عضو جوان و داوطلب در سالن آمفی تئاتر جمعیت هلال‌احمر شهرستان گچساران برگزار شد مباحث جالبی توسط استاد مربوطه ارائه و نقش زن در سلامت جامعه تشریح شد.

وی با تاکید بر موثر بودن این دوره‌های آموزشی در ثبات خانواده یادآور شد: بعضی زوج‌ها به دلیل تندخویی، بداخلاقی و بی‌حوصلگی همسران خود در رنج و عذاب به سر می‌برند در نتیجه برای اینکه این قبیل رفتار را تغییر دهند دست به کارهای زیادی می‌زنند که ما راه‌های مقابله با این موارد را در دوره‌های آموزشی متذکر می‌شویم.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول