اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول مؤسسه سیره تفحص شهدا:

عصاره سیره شهدا تبعیت از ولایت است

خبرگزاری فارس: مسئول مؤسسه سیره تفحص شهدای کشور، عصاره سیره شهدا را تبعیت از ولایت عنوان کرد.

عصاره سیره شهدا تبعیت از ولایت است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام حسین جوشقانیان یکشنبه‌‌شب در یادواره 160 شهید پایگاه بسیج شهید رجایی این شهرستان اظهار داشت: توصیه مشترک در 5 هزار وصیت‌نامه بررسی شده شهیدان، اطاعت و تبعیت از اهل بیت و ولایت مطلقه فقیه است.

این مسئول افزود: شهدا در سیره و عمل خود اطاعت و تبعیت از ولی امر و ولایت فقیه را به اثبات رساندند چراکه آنان باور داشتند اطاعت از نائب امام پیروی از امام(عج) است.

مسئول مؤسسه تفحص سیره شهدای کشور، سخنان مقام معظم رهبری در اجلاس جنبش عدم‌تعهد را بسیار ارزشمند خواند و گفت: این سخنرانی روشنگرانه نشان داد پویندگی ارزش‌های نظام به برکت رهبری و ولایت فقیه است.

وی با اشاره به روایتی مبنی بر حضور 110 یاور امام عصر(عج) در ایران، کشورمان را اردوگاه و مهد تربیت یاران امام (عج) ذکر و تصریح کرد: بر این اساس است که می‌گوییم تا نائب امام را یاری نکنیم نمی‌توان به توفیق حمایت از امام(عج) امید داشت.

جوشقانیان با تأکید بر عنایت امام زمان(عج) در جبهه‌ها یادآور شد: شهدا از عمق جان به ولی عصر(عج) ایمان داشتند و حیات و زندگی‌شان را برای او می‌دانستند.

این مسئول رابطه‌ عمیق معرفتی با اهل بیت را از دیگر مشترکات وصیت‌نامه شهدا دانست و گفت: شهدا تعالی و رشد روحی و معنوی خود را در مکتب اهل بیت(ع) به دست آوردند و این رابطه و محبت قلبی را می‌توان در سراسر وصیت‌نامه شهدا به وضوح دید.

به گفته وی، دشمنان با کپسولی کردن محبت اهل بیت و نیز با انواع تهاجم فرهنگی سعی دارند محبت کاذب را جایگزین این رابطه قلبی عمیق کنند و در واقع محبت اهل بیت را در بین جوانان کمرنگ سازند.

مسئول مؤسسه تفحص سیره شهدای کشور گفت: شهدا در فکر، گفتار، عمل و منش خود پیرو اهل بیت بودند و احساس و ابراز نیاز به ولی، آنها را به تلاش برای تحقق ولایت ولی وا می‌داشت.

این مسئول با تقدیر از برگزارکنندگان یادواره‌های شهدا متذکر شد: دغدغه احیای نام و سیره شهدا ناشی از آن است که یاد آنها به امام(عج) منتهی می‌شود و دشمن از این امر بسیار ضربه خورده است لذا فرهنگ شهدا هر چه پوینده‌تر باشد دشمنان مأیوس می‌شوند و هر چه در این امر کوتاهی شود موجبات سرور دشمن را فراهم می‌کند.

جوشقانیان یادآور شد: رویش‌های عظیم و رشدهای مادی و معنوی در نظام که مقام معظم رهبری با دمیدن روح امید تبیین می‌کنند به برکت خون شهداست.

وی سومین سخن مشترک وصیت‌نامه همه شهدا را حفظ حجاب و سایر ارزش‌های متعالی عنوان کرد و خواستار توجه بیشتر جامعه به این توصیه مکرر شهدا شد. 

به گفته وی هر مسئول و غیرمسئول باید، ولی نعمت خود را بشناسند و بدانند تا قیامت مدیون شهدا و خانواده‌های آنان هستند.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول