اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز تخصصی نماز:

حضرت معصومه(س) شاگرد اول مکتب ولایت است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز تخصصی نماز گفت: حضرت معصومه(س) شاگرد اول مکتب ولایت و اطاعت است و این بانو ولایت‌مداری را در دوران امام خود به نهایت رساند.

حضرت معصومه(س) شاگرد اول مکتب ولایت است

حجت‌الاسلام صادق کفیل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک دهه کرامت اظهار کرد: تمام فضائلی که برای حضرت معصومه(س) وجود دارد از ناحیه امام تبیین شده است.

وی با اشاره به مطالب موجود در زیارت حضرت معصومه(س) گفت: در زیارت حضرت آمده است که در بهشت ما را شفاعت کن بنابراین این نکته از زیارت آن حضرت استخراج می‌شود که درجات پیشرفت در بهشت با شفاعت حضرت معصومه(س) ممکن است.

رئیس مرکز تخصصی نماز خاطر نشان کرد: تجلی هجرت امام رضا(ع) در سفر حضرت معصومه(س) نهفته است بنابراین با حرکت امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) نیز به عنوان پشتیبان وی حرکت کرد.

وی با بیان اینکه حضرت معصومه(س) شاگرد اول مکتب ولایت و اطاعت در مسیر امام زمان است گفت: حضرت معصومه(س) جزو بانوان برجسته بود و ولایت‌مداری را در دوران امام خود به نهایت رساند.

کفیل یادآور شد: مقام علمی کریمه اهل بیت(س) به اندازه‌ای بالا بود که بزرگانی مانند ملاصدرا صاحب حکمت متعالیه در صورت بروز مشکل علمی به زیارت حضرت مشرف می‌شد.

وی تصریح کرد: زیارت‌نامه حضرت معصومه(س) از حضرت آدم شروع شده و یک دور مسیر تاریخ در زیارت این بانوی بزرگوار تبیین می‌شود.

رئیس مرکز تخصصی نماز ادامه داد: کریمه اهل بیت(س) در بحث بصیرت و ولایت‌مداری همراه امام حرکت کرده و با آمدن به ایران مقدمات برکات فراوانی را رقم زد.

وی یادآور شد: به دلیل آنکه خواهر و برادر تجلی کرامت و رحمت خدایی هستند و رحمت واسعه در وجودشان تجلی پیدا کرده بنابراین فاصله بین دو ولادت آنها را دهه کرامت می‌گویند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول