اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ماهشهر در مجلس:

پیشرفت امروز ما مرهون پاسداشت نعمت ولایت است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ماهشهر در مجلس گفت: پیشرفتی که ما امروز توانسته‌ایم در زمینه‌های مختلف دست پیدا کنیم به‌خاطر پاسداشت نعمت ولایت است.

پیشرفت امروز ما مرهون پاسداشت نعمت ولایت است

به گزارش خبرگزاری فارس از ماهشهر، حبیب آقاجری در سخنرانی مراسم رژه نیروهای مسلح در ماهشهر اظهار کرد: دشمنان از همان اول پیروزی انقلاب اسلامی امروز ما را پیش‌بینی می‌کردند لذا می‌خواستند مانع پیشرفت ما شوند اما به حول و قوه الهی می‌بینیم که در این برهه زمانی به فرموده امام راحل پیام این انقلاب صادر شده است و دیکتاتورهای زمان یکی پس از دیگری از بین می‌روند.

وی تأکید کرد: در کشورهای دیگر می‌بینیم که نیروهای انقلابی آنجا مقلد مقام معظم رهبری هستند و خوب پیام انقلاب ما را درک کرده‌اند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با گرامی داشتن یاد شهدا و ایثارگران دفاع مقدس گفت: هرچه که داریم از خون شهیدان و ایثارگران است ما باید قدردان این عزیزان و خانواده‌های محترم آنها باشیم.

وی با اشاره به جنگ تحمیلی 8 ساله علیه جمهوری اسلامی گفت: دشمنان این انقلاب که تاب تحمل این نهضت را نداشتند همه توان خود را گذاشتند و دنیای استکبار را بسیج کرده و به سرکردگی صدام به کشور ما حمله کردند.

حبیب آقاجری ادامه داد: ارتش و سپاه تازه تأسیس ما در اول انقلاب از سازماندهی خوبی برخوردار نبودند لذا آمادگی رویارویی قوی با ارتش صدام را نداشتند از این‌رو برخی از شهرهای ما مانند خرمشهر، آبادان و سوسنگرد محاصره شدند و اینجا بود که به دستور تاریخی امام بسیج عمومی تشکیل شد و توانستیم با یک نیروی قوی مردمی اوضاع را به نفع خود عوض کنیم.

عضو فراکسیون اصولگرای مجلس درباره نقش ماهشهر در جنگ تحمیلی خاطرنشان کرد: ماهشهر به‌عنوان نخستین شهری بود که پشت خط جبهه آبادان و خرمشهر نقش پشتیبانی از جنگ را داشت و در 7 مهر 59 سپاه و نیروهای مردمی این شهر در کنار پل نو نخستین خط پدافندی را مستقر کردند و توانستند با آن نیروی کم و کمبود امکانات، ولی با انگیزه الهی جلوی لشکر عراق را بگیرند.

وی نقش ماهشهر در عملیات ثامن‌الائمه را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: بعد از محاصره آبادان و در عملیات ثامن‌الائمه نیروهای رزمنده ماهشهر در محور جاده آبادان ـ ماهشهر توانستند خط پدافند مهمی را تشکیل دهند که این امر در پیروزی عملیات خیلی اثرگذار بود .

وی افزود: عملیات‌های بیت‌المقدس، طریق القدس، خیبر و جبهه دهلاویه از جمله عملیات‌های مهمی بود که نیروهای ماهشهر شرکت فعال داشتند و شهدای زیادی را به این انقلاب هدیه کردند.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول