اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه گیلان:

ولایت عامل رسیدن به حقیقت علم است

خبرگزاری فارس: مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه گیلان گفت: ولایت فقیه یکی از عوامل رسیدن از سواد ظاهری به حقیقت علم و حکمت است.

ولایت عامل رسیدن به حقیقت علم است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام سعید مهدوی عصر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه گیلان در تالار حکمت این دانشگاه با بیان اینکه ولایت یکی از عوامل رسیدن از سواد ظاهری به حقیقت علم و حکمت است، اظهار کرد: هرگاه اسلام ناب محمدی (ص) در کشور ما اجرا شود به عزت می‌رسیم.

وی ابزار علم را کمال‌آفرین خواند و افزود: علم به شرطی کمال‌آفرین می‌شود که دل را به طرف انسان کامل هدایت کند.

این مسئول علم را عاملی برای رسیدن انسان به خلیفه اللهی دانست و افزود: به شرطی این امر تحقق می‌یابد که انگیزه‌ها خدایی باشد.

وی با اشاره به اینکه وظیفه همه ما بروز صفات خدا بر روی زمین است، گفت: نباید کاری کرد که علم به حجابی برای شناخت خود تبدیل شود.

مهدوی با بیان اینکه هر فردی که به منبع قدرت اللهی وصل شود مشکلاتش برطرف می‌شود، یادآور شد: ابن‌سینا از دانشمندان و عالمان بزرگ اسلامی هرگاه در مسئله‌ای با مشکلی مواجه می‌شد، وضو می‌گرفت و دو رکعت نماز با خضوع می‌خواند و به جواب مسئله می‌رسید.

وی با اشاره به توهین به مقدسات اسلامی در کشورهای غربی تصریح کرد: به نتیجه رسیدن اسلام ناب محمدی (ص) دلیل توهین به مقدسات اسلامی است و اگر اسلام مانند اسلام آمریکایی بود دشمن هرگز به مقدسات اسلام توهین نمی‌کرد.

به گفته مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه گیلان، در اسلام آمریکایی تنها به ظاهر دین مانند نماز و حج توجه می‌شود و به مسائلی نظیر ظلم‌ستیزی و عدالت‌خواهی کاری ندارد.

وی با یادآوری قرارداد ننگین ترکمن‌چای که در آن بخش‌های زیادی از ایران از دست رفت، بیان کرد: زمانی بود که با توجه به اسلام ناب محمدی (ص) در دوران دفاع مقدس در برابر بالغ بر 50 کشور دنیا ایستادیم و هشت سال در برابر تهاجم دشمن مقاومت کردیم.

مهدوی با اشاره به سخن نخست وزیر دوران رژیم پهلوی که می‌گفت ایرانی نمی‌تواند حتی یک آفتابه بسازد، خاطرنشان کرد: ‌اکنون با آنکه در تحریم هستیم، در بسیاری از صنایع و فعالیت‌ها به خودکفایی رسیده‌ایم که تمام اینها به برکت اسلام ناب محمدی (ص) است.

وی اتکا به انسان کامل را عامل رسیدن به عزت دانست و افزود: برای عزت و آبادی دنیا و آخرت وجود امام زمان (عج) را نباید فراموش کرد.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول