اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گچساران:

تأمین منابع مالی سد چم‌شیر توسط وزارت نیرو پیگیری می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار گچساران با تأکید بر تسریع در روند ساخت سد چم‌شیر در این شهرستان گفت: تأمین منابع مالی مورد نیاز برای تکمیل این سد توسط وزارت نیرو از طریق مسئولان شهرستانی و استانی پیگیری می‌شود.

تأمین منابع مالی سد چم‌شیر توسط وزارت نیرو پیگیری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، محمد شفیعی امروز در دیدار با مسئولان و مدیران اجرایی پروژه سد چم‌شیر اظهار کرد: با احداث این سد بزرگ بر روی رودخانه زهره در آینده تحولی اساسی در بخش‌های مختلف کشاورزی، آب و اشتغال این شهرستان ایجاد خواهد شد.

وی بیان داشت: سد چم‌شیر با دو هدف احداث نیروگاه و تأمین آب کشاورزی در حوزه جنوب شرقی شهرستان روی رودخانه زهره در دست احداث است.

فرماندار گچساران تصریح کرد: با تکمیل و بهره‌برداری از این سد در سال‌های آینده آب کشاورزی بخش زیادی از اراضی استان‌های بوشهر، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد و نیز برق مورد نیاز این استان‌ها را تأمین خواهد کرد.

شفیعی با اشاره به نقش و اهمیت پروژه سد چم‌شیر در ایجاد اشتغال و رفع بیکاری، بر تسریع در روند اجرایی این طرح تأکید کرد.

وی افزود: با تلاش مسئولان شهرستان و استان مشکلات تأمین منابع مالی این سد از طریق وزارت نیرو در حال پیگیری است.

شفیعی اظهار امیدواری کرد: با تأمین اعتبارات مورد نیاز این پروژه در آینده نزدیک، روند اجرای این سد سرعت بیشتری به خود گیرد.

وی عنوان داشت: فراهم شدن زیرساخت فعالیت‌های کشاورزی افزون بر پویایی اقتصاد مانع از مهاجرت کشاورزان و روستائیان به شهرها می‌شود.

فرماندار گچساران با بیان اینکه چهار استان خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و بوشهر از مزایای این سد بهره‌مند می‌شوند، افزود: احداث این سد سبب تحول در بخش کشاورزی می‌شود.

شفیعی خاطرنشان کرد: ساخت سد در مناطقی همچون گچساران که زمینه کشاورزی در آن مهیا است سبب توسعه بخش کشاورزی، رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال و مهار روان‌آب‌ها خواهد شد.

به گزارش فارس، در این جلسه مسئولان به بررسی موانع پیش‌رو و ارائه راهکار و تصمیم‌گیری در راستای تسریع در روند احداث این سد پرداختند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول