اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره منابع آب گرمی:

احداث سدهای معیشتی در حاشیه بالهارود آزاد است

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره منابع آب گرمی گفت: بر اساس توافق‌نامه شرکت آب و جهاد کشاورزی ممنوعیت احداث سد معیشتی در حواشی بالهارود ملغی شد.

احداث سدهای معیشتی در حاشیه بالهارود آزاد است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عباس قنبری صبح امروز در نشست با مسئولان آب منطقه‌ای اردبیل با هدف ساماندهی به وضعیت معیشت کشاورزان منطقه گرمی، اظهار داشت: احداث سدهای معیشتی گزینه بسیار مناسبی برای رفع معضل کم آبی زمین‌های کشاورزی است و ما در این زمینه از اعمال هرگونه محدودیت پرهیز می‌‌کنیم.

وی با بیان اینکه کشاورزان نیازمند سیاست‌های حمایتی و تشویقی هستند، افزود: جلوگیری از خروج آب رودخانه مرزی بالهارود گرمی را در دستور کار قرار دادیم به همین لحاظ کشاورزان ما می‌توانند از ظرفیت ممتاز این آب بهره‌برداری کنند.

این مسئول یادآور شد: جلوگیری از خروج آب رودخانه مرزی بالهارود این شهرستان ضرورت دارد.

سرپرست اداره منابع آب گرمی تصریح کرد: علیرغم برنامه‌ریزی و مطالعات انجام شده برای مهار رودخانه مرزی بالهارود این شهرستان، آب این رودخانه دایمی همچنان از مرز کشور خارج می‌شود.

قنبری ادامه داد: رودخانه مرزی بالهارود به عنوان منبع دایمی آب، پس از طی اراضی بخش موران وارد خاک جمهوری آذربایجان می‌شود و برنامه‌ریزی برای مهار آن ضرورت دارد.

وی احداث سد گیلارلو بر رودخانه برزند، در حال احداث بودن سد کلاسر بر رودخانه گرمی چایی، مطالعه و تایید اجرای دو سد دیگر در رودخانه‌های حمزه‌خانلو و سلاله‌موران را از اقدامات انجام شده در سال‌های گذشته در زیر حوزه بالهارود ذکر کرد.

سرپرست اداره منابع آب گرمی خاطرنشان کرد: زارعان نوار مرزی موران در استفاده از آب بالهارود آزاد هستند و به دلیل ممنوعیت احداث سد در نوار مرزی بر اساس توافق‌نامه شرکت آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی استان اردبیل احداث سدهای معیشتی در حواشی بالهارود به هر تعداد که نیاز باشد بلامانع است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، قنبری در پایان سخنان خود با اشاره به این که چالش‌های آینده بشر بر سر منابع آب خواهد بود خواستار صرفه‌جویی و استفاده بهتر از این نعمت خدادادی شد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول