اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آبفا:

احداث تصفیه‌خانه روستاهای بالادست سدها در اولویت است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گفت: احداث تصفیه‌خانه روستاهای بالادست سدها در اولویت جدی است که در این ارتباط بیش از 200 میلیون یورو تأمین اعتبار شده است.

احداث تصفیه‌خانه روستاهای بالادست سدها در اولویت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی آب و فاضلاب شهری اردبیل مهدی ثمره‌ هاشمی در جریان بازدید و افتتاح چندین طرح آبرسانی در نیر اظهار داشت: ما این سیاست را با هدف جلوگیری از آلودگی زیست‌محیطی و همچنین آب در پیش گرفتیم تا بتوانیم با احداث تصفیه‌خانه مطلوب و مناسب آب پایدار و سالمی را تحویل شهرنشین‌ها و روستاییان بدهیم.

وی تصریح کرد: ‌با توجه به اهداف اجرای طرح‌های آب و فاضلاب که در آن تمام جوانب امر به دقت سنجیده می‌شود، سعی کردیم اولویت‌ها به سمتی باشد تا هموطنانمان به دور از هرگونه آسیب‌های زیست‌محیطی و غیربهداشتی و برخی از آلودگی‌های احتمالی از آب سالم برخوردار شوند.

ثمره هاشمی خاطرنشان کرد: طرح‌های آب و فاضلاب همسو با هدف‌گذاری طرح‌های زیست‌محیطی انجام می‌شود و هدف اصلی نیز حفظ و ارتقای سلامت جامعه و بهداشت عمومی است.

این مسئول اضافه کرد: ما در سطح کشور صدها پروژه تصفیه‌خانه‌سازی را در دست اقدام داریم که امیدواریم تا پایان دولت دهم بتوانیم بخش عظیمی از آنها را با حفظ موازین بهداشتی و سلامت در محیط زیست به بهره‌برداری برسانیم.

مشاور وزیر نیرو بیان کرد: در اجرای طرح‌های آب و فاضلاب به سلامت محیط زیست و جلوگیری از آلودگی‌های آب‌های زیرزمینی توجه جدی شده و در این زمینه اقدامات مطلوبی را نیز شاهد هستیم.

وی با یادآوری اینکه تابستان سال آینده تصفیه‌خانه شهر نیر افتتاح می‌شود، ادامه داد: این تصفیه‌خانه با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد و 600 میلیون تومان در دست اجراست.

مدیرعامل شرکت آبفا دیگر پروژه‌های اجرایی در این حوزه را یادآور شد و گفت: علاوه بر نیر، مشگین‌شهر، خلخال و اردبیل دارای تصفیه‌خانه بوده و در بیله‌سوار و پارس‌آباد نیز ساخت تصفیه‌خانه در دست اجراست.

در این بازدید مدیرعامل آب و فاضلاب استان اردبیل نیز افزود: تصفیه‌خانه شهر نیر در آغازین سال بهره‌برداری بیش از هفت هزار نفر را زیر پوشش قرار می‌دهد.

عبدالحسین حسن‌زاده تصریح کرد: این تصفیه‌خانه بیش از 15 هزار نفر را زیر پوشش قرار داده و در اجرای آن از امکانات و تجهیزات تولید داخل استفاده شده است.

انتهای پیام/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول