اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم نهاوند در مجلس:

سد گرین نهاوند 15 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی در جلسه بررسی مشکلات پروژه سد گرین، گفت: سد گرین نهاوند 15 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

سد گرین نهاوند 15 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، مهدی سنایی صبح امروز در بررسی مشکلات پروژه‌های سد گرین و ساماندهی سراب تفریحی گیان اظهار کرد: بزرگ‌ترین سد مخزنی استان و غرب کشور با طول تاج 611 متر روی رودخانه گاماسیاب احداث می‌شود که با گذشت بیش از 1.5 سال از عملیات کلنگ‌زنی 15 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به اینکه برای اتمام این پروژه 150 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است، افزود: تاکنون 8.5 میلیارد تومان برای این پروژه بزرگ اعتبار تخصیص یافته و هزینه شده است.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی این پروژه را برگ زرینی بر افتخارات نظام اسلامی خواند که با شعار رفع محرومیت و عدالت‌محوری در حال فتح قله‌های پیشرفت است.

وی به محاسن ایجاد سد مخزنی آبی گرین اشاره کرد و گفت: با احداث این سد در فاز نخست بیش از 4 هزار هکتار زمین و در فازهای بعدی تا 10 هزار هکتار از اراضی کشاورزی نهاوند را مشروب ‌می‌کند و عملاً موجب تحول در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعتی، شیلات و گردشگری در این شهرستان می‌شود.

سنایی از وجود عزم راسخ و بالا برای اتمام این پروژه در سطح شهرستان، استان و کشور خبر داد و بیان داشت: این پروژه‌های بزرگ و عام‌المنفعه در سایه تلاش، دلسوزی، برنامه‌ریزی و پیگیری به انجام می‌رسد.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به ساماندهی سراب تفریحی گیان نهاوند تصریح کرد: ساماندهی سراب تفریحی گیان با 12 میلیارد ریال 75 درصد پیشرفت دارد که تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد و با اجرای نقشه‌های مطلوب و متناسب با فضای این مکان طبیعی و گردشگری موجب تقویت زیرساخت‌های گردشگری در بخش گیان و در نهایت شهرستان نهاوند می‌شود.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی خواستار رفع مشکلات سراب‌های تفریحی گیان و گاماسیاب شد و عنوان کرد: با اندکی توجه از طرف میهمانان و مسئولان مربوطه می‌توان برای ایجاد فضای بانشاط و مفرح اقدام کرد.

وی در پایان سخنانش، نهاوند را به واسطه وجود 11 سراب خروشان شهر سراب‌ها معرفی و خاطرنشان کرد: وجود نعمت آب در این شهرستان با وجود مشکل کم‌‌آبی در کشور و استان مهم‌ترین مزیت برای توسعه همه‌جانبه شهرستان نهاوند است.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول