اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هشدار آب‌منطقه‌ای اردبیل به پیمانکار پروژه سد بفراجرد

احداث سد بفراجرد با عملکرد ضعیف پیمانکار راکد مانده است

خبرگزاری فارس: معاون طرح و برنامه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: در صورتی که پیمانکار سد بفراجرد نتواند در سریع‌ترین زمان عملیات احداث آن را آغاز کند پروژه به پیمانکار دیگری سپرده خواهد شد.

احداث سد بفراجرد با عملکرد ضعیف پیمانکار راکد مانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رضا غفاری پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی وضعیت پروژه‌های آبرسانی خلخال و کوثر اظهار داشت: ضعف پیمانکاری در هیچ پروژه‌ای قابل قبول نیست و در صورتی که روند ضعیف عملکرد پیمانکار سد بفراجرد ادامه یابد ما ناگزیر به اقدام قانونی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه عملکرد ضعیف سد بفراجرد مورد انتقاد ماست، خاطرنشان کرد: این پروژه از برنامه زمان‌بندی آن بسیار عقب افتاده است.

معاون طرح و برنامه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با احداث هفت سد کوچک و بزرگ در سطح شهرستان‌های خلخال و کوثر در آینده شاهد افزایش قابل توجه محصولات کشاورزی در این شهرستان‌ها و ایجاد اشتغال مولد برای بیکاران منطقه در بخش کشاورزی خواهیم شد.

غفاری یادآور شد: با اجرای این سدها 50 میلیون متر مکعب از آب‌های جاری منطقه مهار و در اختیار کشاورزان منطقه قرار می‌گیرد.

این مسئول اظهار امیدواری کرد: با تامین اعتبارات مورد نیاز این پروژه‌ها، سدهای در نظر گرفته شده در آینده‌ای نزدیک احداث و در اختیار مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر قرار گیرد.

معاون طرح و برنامه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل بیان داشت: ایجاد سدهای تبریزک، مرشت، سنگ‌آباد و زرج آباد در شهرستان کوثر و سدهای هشجین، نیاخرم و اندبیل در شهرستان خلخال از جمله طرح‌های شرکت آب منطقه‌ای استان در این دو شهرستان است که کار مطالعات این پروژه‌ها از چند سال پیش آغاز و بیش از 90 درصد کار مطالعات و جانمایی آنها به پایان رسیده است.

غفاری گفت: با اجرای این سدها که میزان اعتبارات مورد نیاز برای احداث آنها 700 میلیارد ریال برآورد و پیش‌بینی شده 50 میلیون متر مکعب از آب‌های جاری و روان در حوزه رودخانه قزل‌اوزن مهار و 4 هزار و 500 هکتار از اراضی زراعی منطقه از آب این سدها بهره‌مند می‌شوند.

وی ساماندهی رودخانه‌های استان را از برنامه‌های در دست اقدام شرکت آب منطقه‌ای استان در سال جاری ذکر کرد و افزود: با مهار آب رودخانه های استان به ویژه رودخانه‌های حوزه آبریز قزل‌اوزن در شهرستان‌های خلخال و کوثر بیشترین بهره را از آب‌های روان و جاری منطقه که بدون هرگونه استفاده‌ای وارد رودخانه قزل‌اوزن شده و از دسترس استان خارج می‌شوند، می‌بریم.

معاون طرح و برنامه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با بیان این که 75 درصد از عملیات اجرایی سد گیوی به پایان رسیده است، تصریح کرد: در صورت تامین اعتبار لازم برای این پروژه و نیز پرداخت مطالبات پیمانکار مجری این سد تا پایان امسال آبگیری خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار خلخال نیز در این جلسه با انتقاد از عملکرد ضعیف شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در زمینه پروژه‌های آبرسانی این شهرستان اظهار داشت: بسیاری از قول‌های داده شده از سوی مسئولان این شرکت در خلخال عملی نشده و متاسفانه خلخال کمترین بهره را از آب‌های روان تولیدی خود می‌برد.

ذبیح‌الله عبداللهی خاطرنشان کرد: در حالی که مسئولان شرکت آب منطقه‌ای اردبیل از آغاز عملیات اجرایی خط انتقال آب از سد بفراجرد به شهر خلخال در اوایل امسال خبر داده بودند این کار عملاً صورت نگرفته مضاف بر اینکه عملیات اجرایی سدهای اندبیل، هشجین و نیاخرم خلخال نیز بسیار تاخیر داشته است.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول