اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در طرح مهرماندگار خبر داد

احداث 78 سد در نقاط مختلف کشور

خبرگزاری فارس: دستیار ویژه رئیس‌جمهور در طرح مهرماندگار از احداث 78 سد در نقاط مختلف کشور خبر داد.

احداث 78 سد در نقاط مختلف کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی‌اکبر محرابیان در نشست ستاد مهرماندگار استان چهارمحال و بختیاری عملکرد دولت نهم و دهم در تسریع روند پروژه‌های عمرانی کشور را مطلوب ارزیابی کرد، و اظهار داشت: مهرماندگار بهترین طرح برای تحقق شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی است.

وی با اشاره به مزایای طرح مهر ماندگار افزود: در این طرح 350 هزار هکتار زمین زیرپوشش شبکه آبیاری قرار می‌گیرد.

محرابیان ادامه داد: هر هکتار زمین که زیرپوشش شبکه آبیاری قرار می‌گیرد، حداقل زمینه اشتغال دو نفر به صورت مستقیم فراهم می‌شود.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در طرح مهرماندگار خاطرنشان کرد: در برنامه اجرای مهرماندگار پیش‌بینی شده که 78 سد در نقاط مختلف کشور با حجم مخزن 13.5 میلیارد مترمکعب احداث ‌شود.

محرابیان افزود: تولید 11 هزار و 500 مگاوات برق و سرمایه‌گذاری 160 هزار میلیارد تومان در زمینه‌های مختلف از دیگر مزایای پیش‌بینی شده در اجرای این طرح است.

وی بیان داشت: در طرح مهرماندگار اعتباراتی که مربوط به پروژه‌های استان چهارمحال و بختیاری است از طریق ردیف‌های اعتباری تملک ‌دارایی با اختصاص نامحدود، اعتبارات مازاد نفت و فروش 25 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت تامین می‌شود.

*در چهارمحال و بختیاری 20 طرح مهرماندگار وجود دارد

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در طرح مهرماندگار اظهار داشت: تکمیل بیمارستان 220 تختخوابی بروجن از جمله این طرح‌ها است که با تزریق اعتبارات مورد نیاز در اسفندماه جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: دو بخش مهدیه و کتابخانه مجتمع فرهنگی شهرکرد با اختصاص 4 میلیارد تومان اعتبار در سال جاری تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

*سد باباحیدر آبگیری می‌شود

محرابیان در ادامه با اشاره به سد باباحیدر گفت: سد باباحیدر از جمله سدهای خوب کشور محسوب می‌شود که در اردیبهشت 92 آبگیری می‌شود.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در طرح مهرماندگار خاطرنشان کرد: سالن دوومیدانی شهرستان بروجن از طرح‌های خوب وزارت ورزش و جوانان است که در دهه فجر سال جاری تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان داشت: فولاد چهارمحال و بختیاری یک طرح کلیدی برای این استان محسوب می‌شود که روند اجرایی آن باید با سرعت بیشتری انجام گیرد.

*چهارمحال و بختیاری به راه‌آهن سراسری متصل می‌شود

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در طرح مهرماندگار گفت: یکی از مهم‌ترین پروژه‌هایی که باعث رشد و تحرک اجتماعی و اقتصادی چهارمحال و بختیاری می‌شود، اتصال این استان به شبکه سراسری راه‌آهن است.

وی ادامه داد: خط راه‌آهن مبارکه‌، سفیددشت در دهه فجر سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/ح10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول